"לא לגרור את צה"ל לפוליטיקה, צה"ל רק מבצע ומי שמקבל את ההחלטות זה הממשלה", כך אמר הבוקר (שלישי) שר הביטחון אביגדור ליברמן כשהתייחס לחוק ההסדרה ולפינוי האפשרי של מאחז עמונה. שר הביטחון, שאמר את הדברים במהלך טקס חנוכת עיר הבה"דים, ביקש להדגיש: "אסור להגיע לעימות עם חיילי צה"ל - ומי שלא מבין את הרמז אני מדבר על האפשרות שנצטרך לפנות את עמונה". 



בהמשך דבריו התייחס ליברמן לבחירה בדונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית: "אנחנו מעריכים כל אחד שנבחר באמריקה, אין לנו העדפה כזו או אחרת. מה שחשוב זה להתחיל עם הממשל החדש בדיאלוג מוקדם ככל האפשר כדי להגיע להבנות, אנחנו רואים מה קורה סביבנו וככל שנגיע מהר לסיכומים עם ארצות הברית - ככה יהיה יותר טוב". עוד הוסיף השר כי "ארצות הברית היא בעלת הברית הכי גדולה ואנחנו משתדלים לשמור על שקיפות ולא להפתיע ולא להביך, וככה נמשיך לפעול".



ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהשתתף גם הוא בטקס בדרום, התייחס להידוק הקשרים של ישראל עם רוסיה, ואמר: "בשנה האחרונה נפגשתי ארבע פעמים עם פוטין כדי שלא תהיה התנגשות שאף אחד לא רוצה בה בין צה"ל לצבא הרוסי. עד היום זה לא קרה ונקווה שזה לא יקרה".


בנימין נתניהו. צילום: רויטרס

 

ביטן: "אם יימצא פתרון אחר נמשוך את חוק ההסדרה"


לקראת ההצבעה מחר במליאת הכנסת על חוק ההסדרה הנוגע לפינוי עמונה בקריאה טרומית, הודיע מוקדם יותר הבוקר יו"ר הקואליציה דוד ביטן כי הקואליציה מחפשת פתרון אחר לבעיית הדירות שנבנו ביהודה ושומרון על קרקע פלסטינית פרטית, וכי אם יימצא פתרון כזה הקואליציה תמשוך את הצעת החוק.

"אנו פועלים מסביב לשעון למצוא פתרון אחר, זאת בגלל הבעיות הבינלאומיות. אם נמצא פתרון כזה שבו היועמ"ש יוכל להגן על 2,500 יחידות דיור הנמצאות במעמד זהה לזה של עמונה, נלך על זה ולא על חוק ההסדרה", אמר ח"כ ביטן בראיון בגל"צ. עם זאת הדגיש יו"ר הקואליציה כי "אם לא נמצא פתרון בלית ברירה נמשיך עם החקיקה". ח"כ ביטן הוסיף כי "ברור לגמרי שחוק ההסדרה לא יעזור לתושבי עמונה, במקרה שלהם נצטרך למצות את פסק הדין. אנו מסתכלים להם בעיניים ואומרים להם את האמת".