מבקר המדינה יוסף שפירא מתכוון לפתוח בחקירה בנוגע לממצאים בתחקיר התכנית "עובדה" בעניין לשכתו של ראש הממשלה. כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות 2. בפרט, הבדיקה תעסוק בעניינה של ורד סוויד, שכיהנה כראש הרשות לקידום מעמד האישה במשרד ראש הממשלה. על פי התחקיר, סוויד התבקשה לגייס את ארגוני הנשים נגד מני נפתלי ב, שתבע את בני הזוג נתניהו ושהוגשה נגדו תלונה על הטרדה מינית.
החלטת המבקר באה בתגובה לפנייה של תכנית אומ"ץ, שביקשה ממנו לבדוק את הנושא. התנועה בירכה את המבקר על הבדיקה, ובנוסף ביקשה ממנו לבדוק פרשיות נוספות שטרם נבדקו הן על ידי המבקר והן על ידי המשטרה. 

לשכת ראש הממשלה הגיבה לפרסום הפתיחה בבדיקה ואמרה כי: "השיטה האבסורדית נמשכת: מעלים בתקשורת טענות סרק על התעמרות - ומיד אחר כך מפעילים לחץ תקשורתי על הרשויות כדי לפתוח ב'בדיקה', והכל כדי לנגח את ראש הממשלה. בניגוד גמור לטענות השקריות של ורד סוויד, היא הרעיפה שבחים על רעיית ראש הממשלה, ויש לכך עדויות רבות".

כזכור, תחקיר "עובדה" עורר שיח נרחב פחות בגלל ממצאיו העיתונאיים ויותר בגלל תגובתו של נתניהו לשידור. ראש הממשלה בחר לתקוף אישית את אילנה דיין ולא להתייחס לגופם של דברים, בתגובה שאילנה דיין הקריאה בשידור חי במשך יותר משש דקות.
 
ראוי לציין, בעניין נפרד, כי בחודשים האחרונים מתקיימת בדיקה של היועץ המשפטי לממשלה בחשד שנתניהו ניסה בעבר לקבל שוחד. לפי דיווחים, היועמ"ש צפוי לדרוש להעביר את הבדיקה לחקירה במסגרתה יעומת ראש הממשלה, ואולי גם קרובים ממשפחתו, עם החשדות.  מדובר בחקירה חדשה, שאינה עוסקת בפרשות האחרונות ששמו של נתניהו נקשר בהן - ביביטורס והמיליונר ארנו מימרן