בעקבות מגעים בין לשכת ראש הממשלה לבין השר יעקב ליצמן (יהדות התורה), מסתמן כי ליצמן יסיר את הערר נגד "חוק המואזין", זאת תמורת הכנסת סעיף המחריג את צופרי השבת. ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)  הודיע הערב (שבת) כי במקרה כזה הוא יעתור לבג"ץ.

הממשלה אמורה לדון מחר בערר שהגיש השר ליצמן נגד החוק, המגביל את השימוש במערכות כריזה בבתי תפילה, אולם בעקבות העסקה נראה כי השר ימשוך את הערר. בעקבות המהלך המתוכנן תעלה הצעת החוק להצבעה במליאת הכנסת כבר ביום רביעי הקרוב. 
השר ליצמן הגיש את הערר בשלל החשש שחוק המואזין, המבקש לאסור שימוש במערכות כריזה מבתי תפילה, עלול לאסור על שימוש בצופר המכריז על כניסת השבת. ליצמן אף הגדיר איסור כזה "פגיעה בסטטוס-קוו". 

יוזם הצעת החוק ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) כבר הבהיר כי החוק אינו מכוון נגד צופר השבת והוא אף מתכוון למסור על כך הודעה במליאת הכנסת, אך ליצמן ביקש שהדברים ייכתבו בחוק.

ח"כ אחמד טיבי. "אם תהיה התייחסות לצופרי שבת נעתור לבג"ץ". צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
בתגובה אמר הערב ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)  כי "אם החוק יעבור ותהיה בו החרגה של נושא צפירת השבת כפי שמציעים במשרד ראש הממשלה אנחנו נעתור לבג"ץ בענין זה".
לדברי ח"כ טיבי, הוא קיבל טלפונים מראשי איחוד אנשי הדת בפקיסטן, בלבנון, בירדן, בטורקיה ושאר העולם הערבי והמוסלמי המביעים זעם רב על החוק. ח"כ טיבי קרא לראש הממשלה להתעשת ולשקול את עמדתו מחדש. "במספר ערים הגיעו מזה שנים רבות להבנות ברמה מקומית ולא בכפייה", לטענתו.
במגזר הערבי אכן גוברת המחאה נגד הצעת החוק. ביום שישי השתתפו כאלפיים בני אדם בהפגנות נגד חוק המואזין שהתקיימו בכפר קאסם, בטייבה, בכאבול, בכפר כנא וברהט. המפגינים הניפו כרזות שנכתב עליהן כי "חוק המואזין הוא חוק גזעני".
ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) אמר כי יצא אף הוא נגד חוק המואזין: "האזרחים הערבים הם מיעוט במולדתם וקריאות התפילה במסגדים הן חלק מזהותם הקולקטיבית ומזהות המקום, כך היה וכך יהיה. הציבור הערבי לא יקבל את הגזירה. אם יעבור החוק בכנסת, המואזינים ימשיכו לקרוא לתפילה כפי שעושים בארץ הזאת מאות שנים".

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי). יוזם ההצעה. צילום: פלאש 90
בישיבת הממשלה בשבוע שעבר אמר נתניהו כי מקולות המואזין "סובלים גם מוסלמים, גם יהודים וגם נוצרים. אני לא יכול לספור את הפעמים שפנו אליי אזרחים, מכל חלקי החברה הישראלית, שקובלים על הרעש והסבל שנגרם להם מרעש עודף מכריזות בתי תפילות".
בערוץ 10 פורסם בשבוע שעבר כי מי שעומד מאחורי יוזמת החקיקה הוא יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריהם, הוא לוחץ על אביו ואוסף פניות ציבור בערים מעורבות בנושא ודואג שהחוק לא יירד מסדר היום. בערוץ 10 סירבו לשדר את התגובה שהגיעה מלשכת ראש הממשלה בטענה כי היא אינה עניינית.
מחר צפויה להתקיים מול ישיבת הממשלה הפגנה של אזרחים יהודים הסובלים לדבריהם מקולות רעש הבוקעים ממסגדים בסמוך לישובים ולשכונות בהן הם מתגוררים. "מי לא מכיר את רעש המואזין שלא נותן לנו מנוחה ביום ובליל. הילדים לא נרדמים ואנחנו ממש מרגישים כמו בכפר ערבי", אומרים המארגנים.