ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) לראשונה באופן ישיר לפרשת הצוללות מגרמניה, וכשנשאל ע"י השרים בישיבת "שרינו" לנושא, ענה כי לא דיבר עם עו"ד דוד שמרון, המייצג את נתניהו את בני משפחתו וגם את הנציג הישראלי של החברה הגרמנית, בנוגע לרכישה והוסיף כי "כל הדיונים מתועדים וממוסמכים". לדבריו של נתניהו, "דחפתי לעסקת הצוללות כדי שתתבצע בתקופת מרקל, לא ידעתי על מעורבות של עו"ד שמרון בנושא עסקת הצוללות ולא שוחחתי איתו מעולם על כך".



לאחר מכן התייחס נתניהו בשנית לנושא ואמר בפתח ישיבת הממשלה: "כראש ממשלת ישראל מקדיש את זמני להבטחת בטחונה של ישראל. העיקרון שמנחה אותי ברור, שישראל תגן על עצמה בכוחות עצמה מול כל אויב ובכל מרחב. ביטחון ישראל מחייב רכש צוללות וחידוש הצי, אלה מערכות נשק אסטרטגיות שמבטיחות את קיומה של המדינה לעשרות השנים הבאות. חיזוק בטחונה של ישראל זה מה שהנחה אותי ברכש הצולות וזה השיקול היחידי שמנחה אותי תמיד ואין בלתו".



נתניהו טוען כי לא שוחח עם עו"ד שמרון (משמאל). צילומים: מרים אלסטר פלאש 90, רויטרס




אלקין: "מי שלא ניצח בקלפי מנסה בזירות אחרות"


השר להגנת הסביבה זאב אלקין התייחס גם הוא בישיבת "שרינו" לפרשה ואמר כי "השיח בכל נושא הצוללות מוגזם, כל ניסיון להכניס שיקולים חיצוניים הוא עורבא פרח. גם מולכו וגם שמרון מקפידים על ניגוד עניינים ובתור מי שהיה חלק מהדיונים הוא אף פעם לא פנה אליי".



עוד הוסיף השר אלקין: "אנחנו לא קובעים ליועץ מה שיבדוק אף אחד לא מנסה להכתיב לו מה לבדוק, זה ניסיון להכפיש. היה ויכוח אמיתי על נושא הצוללות והוויכוח הוכרע גם בתוך מערכת הביטחון. הניסיון להכניס שיקולים זרים לא מקובל. נתניהו מנהל את המדינה והפרשה הזאת היא כזאת - מי שניסה לנצח את נתניהו בקלפי ולא הצליח - מנסה בזירות אחרות".



סגן השר לשיתוף פעולה אזורי איוב קרא התייחס גם הוא לנושא וגיבה את נתניהו: "בתום סקירה של ראש הממשלה התרשמתי שראש הממשלה איתן כמו צוללת בלב ים ויגיע לחוף מבטחים. ההר יוליד עכברון, לא עכבר". 
 
שמולי ליועמ"ש: לפתוח בחקירה פלילית
ובתוך כך, ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) פנה בדרישה ליועץ המשפטי לממשלה (היועמ"ש) אביחי מנדלבליט לפתוח ללא שיהוי בחקירה פלילית בפרשה. במכתבו ליועמ"ש כתב ח"כ שמולי כי "לאור הגילויים האחרונים אודות מעורבותו האינטנסיבית של האיש המקורב ביותר לראש הממשלה בעסקת הצוללות, הריני לפנות אליך בבקשה לפתוח באופן מיידי בחקירה פלילית לברור נסיבות העניין. סבורני כי אמון הציבור במערכת המשפט וגורמי אכיפת החוק בכלל ומוסד היועמ"ש בפרט לא יוכל לשאת שוב תחושה של משיכת רגליים והעלמת עין מפרשה כה חמורה שעננה כה קשה של שחיתות חוסה מעליה ומוטב להורות מיד על חקירה שתרד לשורש האמת".

"לפתוח בחקירה פלילית", ח"כ איציק שמולי. נועם רבקין פנטון, פלאש 90
"אדגיש כי השאלה המהותית אודות הצורך להצטייד בצוללות לטובת שמירה על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל היא שאלה לגיטימית נפרדת ולא היא שמחייבת את התערבותך, אלא הגילויים החמורים אודות האופן הפסול, הקלוקל והמושחת לכאורה שבו קודמה  העסקה. כששר הביטחון לשעבר, רא"ל (בדימוס) משה בוגי יעלון, אומר בקולו כי כסמכות הביטחונית העליונה לא הכיר את כל פרטי עסקת הרכש שקידם ראש הממשלה במלוא המרץ ולמעשה היא קודמה תוך עקיפתו - האם אין די בכך כדי להורות על חקירה?", הוסיף ח"כ שמולי.

לדבריו, "כאשר עולות עדויות מתוך הקבינט אמש כי איש לא ידע אודות ניגוד העניינים המובהק והקשרים הפסולים והמסועפים של עו"ד שמרון ליצרנית הצוללות הגרמנית - האם באמת ניתן להסתמך על תשובה פשוטה מטעם נתניהו כי לא ידע על קשרים אלה כאשר זה האיש שעמו מתייעץ ראש הממשלה בכל עניין ועל עסקת צוללות בשווי מיליארדי שקלים לא החליפו מילה?".