שר החינוך נפתלי בנט תקף היום (ראשון) את מגיש התכנית "גב האומה" ליאור שליין, שדיבר במונולוג השבועי שלו על הסרטון שפרסם בנט, בו הוא מדבר על פרשת "לך לך"' המספרת על הברית בין אברהם אבינו לאלהים. בה מקבל אברהם הבטחה שארץ ישראל תהיה שלו ושל זרעו.



לדברי שליין, הסיפור המתואר בפרשה מומצא, אברהם אבינו לא היה קיים, אלהים הוא "ישות דמיונית" ואילו התנ"ך הוא ספר ש"אנחנו החלטנו שהוא קדוש". 




בנט, כאמור, לא ממש אהב את הבדיחה על חשבונו וכתב בפייסבוק: "ליאור שליין, זכותך לא להאמין שהייתה דמות כזו, אברהם אבינו, כפי שהצהרת אמש (וזה עוד הדבר הפחות בוטה שאמרת כנגד סיפורי התנ״ך). אבל הדרך בה אתה מתגרבז (מלשון יאיר גרבוז) על מיליוני ישראלים שומרי מסורת היא דוחה. זלזלת במזרחיים ובמשורר ארז ביטון, שהעיד כי נפגע ממך עד עמקי נשמתו. אתה מזלזל בקביעות ביהודים מאמינים כמוני ובשומרי מסורת בפריים טיים, ושום מכונת צחוקים מוקלטים לא תהפוך את ההתנשאות הפריבילגית הזו ל'סאטירה'". 



בתגובה לדברי בנט, ענה לו שליין בפייסבוק וטען כי "בנט פרסם פוסט שקרי, חסר אחריות וילדותי". שליין הוסיף: "בנט, זאת כבר פעם שנייה שאתה מנסה להדביק לי ול"גב האומה" גזענות, כדי להסית נגדנו. הזלזול שלך בישראלים ממוצא מזרחי עד כדי כך עמוק, שאתה מניח שהם יגיבו באופן רגשי ויקנו את השקר הזה אוטומטית? שישכחו מי משתתפי התכנית? שלא יבדקו מה נאמר בה? המניפולציה שלך שקופה ולא תעבוד. תשאל את איילת שקד, היא שמעה שהמזרחים אינטליגנטים כמו אלי אוחנה.

"ולעניין 'מכונת הצחוקים המוקלטים' - זה מתחת לכבודי, אבל חבר הקבינט ושר החינוך נשמע מוטרד. אז בנט, תאמין בקהל כמו שאתה מאמין באלוהים: גם אם אתה לא רואה את הקהל, הוא נמצא שם. הוא צופה בנו כל הזמן. והוא צוחק, בזמן שאנחנו מצלמים תכניות".