המערכת הפוליטית לא חיכתה הרבה לפני שהגיבה להודעת היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, על פתיחת בדיקה המשטרתית בפרשת הצוללות. ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) אמר כי "רעידת אדמה מתקרבת. אחרי התחמקויות, שקרים וטיוחים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובניגוד גמור לעובדות, התקבלה ההחלטה הנכונה על חקירתו. רק חקירה באזהרה של ראש הממשלה תחזיר את האמון במערכות השלטוניות ובהחלטות הנוגעות לחיי אדם, במלוא מובן המילה".



חברת מפלגתו, שחי יחימוביץ', אמרה כי "הודעת היועץ כי יפתח בבדיקה משחררת ציבור גדול ממועקה כבדה ומחשד גובר שאין דין ואין דיין, וכי שחיתות שלטונית היא עניין שבשגרה, יהיו אשר יהיו ממדיה. המידע שהצטבר עד עתה מצביע בברור על כך שסביב ראש הממשלה פעלה חבורה שהיתה חשופה לסודות מדינה והשתמשה בכוחה כדי לגזור קופונים שמנים לכיסה על חשבון אזרחי ישראל. אין מנוס מלחקור אותם, את מעשיהם, ואת השאלה אם ראש הממשלה היה עיוור למה שהתרחש מתחת לאפו או שהיה חלק מאותה שחיתות". 



ראשת מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, אמרה כי "טוב מאוחר מאשר אף פעם. חבל שהיועמ"ש בוחר שוב בביטוי המכובס 'בדיקה', כאשר כל הסימנים מראים על חקירה פלילית שנוגעת לראש הממשלה. אני מקווה שהבדיקה לא תלקה בסחבת הממארת שבה לקו ולוקות ה'בדיקות' התלויות ועומדות נגד נתניהו בפרשות חמורות נוספות".



ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) אמרה כי רה"מ לומד בדרך הארוכה שלשקר אין רגליים, וששחיתות סופה להיחשף. ההחלטה על פתיחת חקירה היתה צריכה להגיע ביום בו נחשפה הפרשה. עדיף מאוחר מאשר לעולם לא. הפרשה והדרך בה נחשפה הן המחשה לכך שחופש ביטוי ועיתונות חוקרת הן לב לבה של הדמוקרטיה. מי שרוצה לפגוע באלו, כנראה שיש לו מה להסתיר. יש לנו רה"מ שמעדיף את טובתו האישית על פני טובת האזרחים ובטחון המדינה. ראשי ממשלה התפטרו על חשדות חמורים מכך, וכך אצפה גם מנתניהו". 



ח"כ איל בן ראובן המחנה הציוני) צייץ בטוויטר כי "ניגוד העניינים של עו"ד שמרון בפרשת הצוללות ובהפרטת המספנות זועק. זהו ניגוד עניינים בלתי סביר וניצול מעמדו כמקורב לרה"מ".


ח"כ עמיר פרץ, גם הוא מהמחנה הציוני, אמר כי היועץ המשפטי לממשלה פעל נכון כשהחליט לבצע בדיקה בפרשת הצוללות. לדבריו, "הפרשה מותירה את הציבור נבוך מריבוי הפרטים והחשדות שעולים ממנה. רק חקירה מקיפה ומהירה של כל ההיבטים הקשורים בפרשה תשיב את אמון הציבור ברשויות האכיפה במדינה".



ח"כ מיקי רוזנטל  אמר כי "טוב שפתח מנדלבליט בבדיקה. אך אסור שהבדיקה תהפוך למתכון למריחת החקירה". לדבריו, על הבדיקה להיות הליך פרוצדורלי של ימים ספורים ולאחר מכן יש לפתוח בחקירה משטרתית. "אין דרך להגיע לאמת ללא חקירה וגביית גרסאות המעורבים. מראש הממשלה, עו"ד שמרון שר הביטחון לשעבר וכל מי שנוגע לפרשת הצוללות. ראינו בעבר, בפרשת ביביטורס כיצד ה'בדיקה' הפכה לכלי למסמוס החקירה. רק חקירה משטרתית תביא לחקר האמת".