"נשבר הלב לראות את הכרמל בוער. זה לא הזמן להסתה. זה הזמן לשלב ידיים ולעשות הכל כדי להציל את הכרמל", כך אמר אחר הצהריים (חמישי) יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, בעת שביקר בחפ"ק המרכזי של גורמי הביטחון וההצלה בחיפה. ח"כ עודה, שהוא עצמו תושב חיפה, נפגש בחפ"ק עם ראש עיריית חיפה יונה יהב והתייחס לדיווחים על כך שחלק מהשריפות נגרמו מהצתות על רקע לאומני.



"האש לא מבחינה בין יהודי לערבי. היו שריפות גם באום אל פאחם ובמקומות אחרים. לצערי, יש מי שהחליט לנצל את המצב הנורא הזה בשביל להסית ולהשתלח בציבור שלם. מי שאוהב את המולדת שלנו צריך להתמקד עכשיו בכיבוי השריפות ועזרה לנפגעים ולא בליבוי השנאה", אמר עודה. "עכשיו בואו נציל את מה שניתן להציל. אחרי זה אם יתברר שיהודי או ערבי נבזה עשה את המעשה הזה צריך לגנות אותו ולהעניש אותו בחומרה".



"קשה להסתכל על הר הכרמל שעולה בלהבות ועל השריפות הקשות בכל רחבי הארץ. כולי תקווה כי השריפות ייעצרו במהרה לפני שחלילה תהיה פגיעה בנפש ועוד פגיעה בטבע היפה של ארצנו", הוסיף.



ח"כ ג'מאל זחאלקה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ ג'מאל זחאלקה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90




ח"כ זחאלקה: "מטורף להוסיף תבערה פוליטית גזענית על התבערה בשטח"



גם יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, התייחס לטענות כי מאחורי השריפות עומדות הצתות על רקע לאומני ואמר: "אני מגנה את ההסתה נגד ערבים ומדגיש שנופי מולדת יקרים להם וכי בתרבות הערבית, כמו היהודית, כל פגיעה בעצים היא עבירה חמורה". עוד הוא הוסיף: "מטורף להוסיף תבערה פוליטית גזענית על התבערה בשטח". ח"כ טלב אבו עראר אמר: "שרים בממשלה ועוד אחרים בימין הקיצוני ממשיכים במסע ההכפשה וההסתה נגד החברה הערבית בארץ ומפנים אליה אצבע מאשימה בכך שהם אחראים על ההצתות והשריפות בארץ, דברים כאלה רק מוסיפים שמן למדורה ומבעירים את האזור".



"כחברה ערבית גם לנו כואב לראות את הירוק הופך לשחור. האש לא מבחינה בין יהודי לערבי או בין זכרון יעקב לפוריידיס, או בין קיסריה לג'סר א-זרקא. לכן אני מציע לכל אלה המסיתים לגלות אחריות לדבריהם ולהפסיק את גל ההסתה כי בטוחני שלא זה מה שיכבה את השריפות, אלא רק כוחות כיבוי האש", הוסיף.



עוד הוא הוסיף כי על הרשויות המקומיות בחברה הערבית לקלוט את אלה שפונו מבתיהם כתוצאה מגל השריפות ולארח אותם, ערבים כיהודים. בתוך כך, הודיע ראש העיר רהט, טלאל אלקרינאוי, כי העיר ותושביה מוכנים לקלוט תושבים מאזור העיר חיפה, אשר פונו מבתיהם עקב גל השריפות.