גל השריפות הפוקד את ישראל ממשיך לגרום להאשמות הדדיות בין צדי המפה הפוליטית. חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) תקף היום (שבת) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירים נוספים מהימין. "נתניהו עושה ספין נגד ציבור ערבי שלם כדי להדחיק את נושא הצוללות מחד ונושא הכישלון במוכנות העורף לשריפות", אמר טיבי. לדבריו, נתניהו, בנט וכל המתלהמים צריכים לעשות חשבון נפש לאור ההסתה שלהם נגד הציבור הערבי. 



חבר הכנסת הוסיף: "כולנו נמצאים בצד המפסיד והכואב בשל השריפות שכילו אדמה ועצים ופגעו בבתים", הוסיף טיבי. לדבריו, הרשת מוצפת בפוסטים של יהודים מתלהמים המסיתים ׳לשרוף את כל הערבים׳. מי אחראי לכך ומי אמור לעשות חשבון נפש בשל ההסתה המדרדרת הזו? אנחנו? או מחולליה, בנט ונתניהו?, תהה חבר הכנסת, שהוסיף, כי "ליבי עם הניזוקים והמפונים ואנחנו מחבקים אותם באמפתיה ושותפות". 



אתמול אמר ראש הממשלה כי ההנחיה היא להעמיד לדין למען יראו וייראו. מי שינסה לשרוף את מדינת ישראל ייענש במלוא החומרה. "אין ספק שהיו מקרי הצתה בחלק לא מבוטל. כמו כל פשע, הדבר החשוב ביותר הוא ענישה. יש מחיר לפשיעה, יש מחיר לטרור ההצתה ונדע לגבות אותו".



בעקבות מעצרים של 12 חשודים בהצתות הבהיר נתניהו: "יש פה יסודות של טרור אין ספק בכלל. גורמים עוינים למדינת ישראל. אני לא יכול לומר אם זה מאורגן, החומר שאנו רואים הוא חד משמעי יש פה הצתות עם השראה רשתית". 



נתניהו בסיור בצפון בעקבות גל השריפות. צילום: קובי גדעון, לע"מ
נתניהו בסיור בצפון בעקבות גל השריפות. צילום: קובי גדעון, לע"מ



הבוקר, באירוע "שבתרבות" בגבעת שמואל, התייחס ח"כ עפר שלח (יש עתיד), חבר ועדת החוץ והביטחון, לשריפות בארץ, ואמר כי "צריך לתפוס ולהעניש בחומרה את המציתים, על פי קריטריונים של טרור. אבל יש סכנה לא פחותה בליבוי אש קולקטיבית אל מול הציבור הערבי-ישראלי כולו. צריך בזמן הזה מנהיגות שקולה ולא מתלהמת". 



גם ח"כ אמיר אוחנה (ליכוד) התייחס הבוקר באירוע "שבתרבות" בהרצליה, לגל השריפות שפוקד את ישראל ואמר  "הגיעה העת לחשבון נפש עמוק בעולם האסלאמי. אם יש שם גורמים מתונים - שיראו מנהיגות. בעוד אומות העולם מתחרות ביניהן בהישגים מדעיים, פרסי נובל ופיתוחים טכנולוגיים, מה מוציא מקרבו העולם האסלאמי?".



ח"כ אוחנה תהה: "מי הם מפוצצי האוטובוסים, בתי הקפה, הקניונים והמסעדות? מי הם עורפי הראשים, שוחטי התינוקות במיטותיהם? מי הם מבעירי היערות המטיסים מטוסים על נוסעיהם לתוך בניינים? מה שעובר על העולם האסלאמי חייב להשתנות - והוא יכול להשתנות", ציין ח"כ אוחנה בעניין טרור ההצתות של הימים האחרונים.