גם בישראל אבלים על מותו של מנהיג קובה. תנועת חד"ש פרסמה בטוויטר הודעת אבל על מותו של פידל קסטרו. בציוץ, אליו הוצמדה שתמונה של מנהיג קובה עם המהפכן האגדי צ'ה גווארה, נכתב: עם מותו של מנהיג, מהפכן ולוחם, אנו בחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון, מרכינים ראש ונפרדים מהפנים של המהפכה. אתה תחסר בעולמנו". 



לאחר מכן פרסמה חד"ש הודעה מפורטת יותר בדף הפייסבוק שלה בה נכתב: "היה שלום, פידל קסטרו – מנהיג, מהפכן, סוציאליסט, הלך לעולמו. תנועת חד"ש משגרת את תנחומיה לעם הקובני ולעמים הנאבקים בכל העולם למען שחרור ושוויון. מותו של המנהיג הקובני, בגיל 90, הוא אבדן של אחד מראשי ההתנגדות לקפיטליזם ולאימפריאליזם במאה העשרים, ושל אחת הדמויות החשובות ביותר במאבק השחרור של העמים המדוכאים".



בהודעה נאמר עוד כי "מול כל הסיכויים, קסטרו הנהיג את קובה לשורה של הישגים היסטוריים, והפך את מדינת האי הקטנה לראשונה שמיגרה את הבערות באמריקה הלטינית. אחרי המהפכה הונהגו במדינה מערכות רווחה רחבות ושירותי בריאות ציבוריים ברמה גבוהה ביותר. אחרי שנים של שליטה של הון אמריקאי ועוני מחפיר, הצליחה קובה להפוך למדינה בעלת חוסר השוויון הנמוך ביותר באמריקה הלטינית".



"האינטרנציונליזם עומד בלב המהפכה הקובנית, ששרדה עשורים ארוכים של אמברגו אמריקאי, של ניסיונות הפיכה כושלים, ושל ניסיונות התנקשות חוזרים במנהיגה. במשך שנים רופאים, מהנדסים ומומחים קובניים נשלחו לסייע למדינות אחרות בעולם המתפתח – באמריקה הלטינית, באפריקה ובאסיה, כדי לעזור לעמים אלו לפתח את מדינותיהן ואת כלכלותיהם. העם הקובני ומנהיגו תמכו בכוחות קידמה בכל רחבי העולם, לרבות באש"ף ובמערכה לשלום ישראלי-פלסטיני וישראלי-ערבי".



"קסטרו", אמרו בחד"ש, "לא נכנע מול כוחות האימפריאליזם. המהפכה הקובנית לא נכנעה. מילותיו האחרונות היו: "אנחנו יכולים למות, אך העקרונות, הערכים והאידיאלים של הקומוניסטים הקובנים יישארו לעד. תהיו בטוחים אחינו באמריקה הלטינית והעולם כולו: העם הקובני ינצח". הוועד לידידות ישראל קובה שיגר אמש הודעת השתתפות באבלו של העם הקובני עם מותו של פידל קסטרו. לדברי מזכיר הוועד, יורם גוז'נסקי, 'קסטרו היה אחד המהפכנים החשובים המחצית המאה ה-20. הוא עמד בראש מהפכה שהבטיחה קורת גג, חינוך, בריאות ורווחה לאחד העמים העניים באמריקה הלטינית'.