רבות דובר על כך שהרשות הפלסטינית שלחה צוותי כיבוי אש על מנת לסייע לישראל להילחם בגל השריפות, מה שגרם לראש הממשלה בנימין נתניהו להתקשר ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ולהודות לו על העזרה. עם זאת, נראה שדווקא המשרד האחר עליו אחראי  נתניהו, משרד החוץ, לא ראה לנכון להודות לפלסטינים. 



ביום ראשון פרסם משרד החוץ בירושלים מודעה ברשתות החברתיות, שבה הודה לכלל המדינות ששלחו סיוע לישראל במהלך גל השריפות ברחבי המדינה. אולם, משום מה במשרד החוץ בישראל בחרו לא לפרסם את דגל פלסטין, למרות שהרשות הפלסטינית שיגרה שני שמונה כבאיות לכיבוי הלהבות בחיפה ובהרי ירושלים. הפלסטינים אומנם הוזכרו בתחתית המודעה, אך באותיות קטנות ובתחתית הדף.



"ההחלטה של פלסטין לסייע במאמצי כיבוי השריפות בישראל, עולה בקנה אחד עם העקרונות והחוקים והמחויבות ההומניטרית שלה ולא מתוך ציפייה לקבל תודה מממשלת ישראל". כך הגיב היום (שני) משרד החוץ ברשות הפלסטינית, בתגובה לכך שישראל הודתה לכל המדינות שסייעו בכיבוי השריפות, מלבד לרשות הפלסטינית.



"מדובר במודעה שפלה ואינה ראויה נוכח ההשתתפות של הכבאים הפלסטינים", זעמו במשרד החוץ הפלסטיני. "זהו ניסיון לטשטש את התפקיד ההומניטרי של מדינת פלסטין בעולם".



המודעה של משרד החוץ שהרגיזה את הפלסטינים
המודעה של משרד החוץ שהרגיזה את הפלסטינים



הפלסטינים הדגישו, כי "למרות הצורך הפלסטיני לסיוע, נוכח הברוטליות והעוול שנגרם על ידי הכיבוש, ולמרות האמצעים האלמנטריים שלנו, העם שלנו לא היסס לרגע ושיגר כבאיות כדי לסייע במאמצי כיבוי השריפות בישראל. הכבאיות הללו נשלחו למרות הצורך הנחוץ והמיידי בהן ובצוותים שנשלחו באפשרות של התרחבות השריפות בגדה המערבית הכבושה. במשרד החוץ בישראל לא רק שלא ציינו את מדינת פלסטין ודגלה, אלא התכוונו לשים באותיות מזעריות ובשוליים את השם 'הרשות הפלסטינית'. לא רק זה, השרים אביגדור ליברמן ונפתלי בנט ביקרו בצורה פרובוקטיבית בהתנחלות חלמיש הבלתי חוקית, כתגובה להאשמות הפלסטינים באחריות להצתת השריפות. בנוסף, הם המשיכו לאיים להרוס את הבתים ולהמשיך בבנייה בהתנחלויות בהצהרות גזעניות ואנטישמיות, נוסף לפסק ההלכה של הרב מצפת שמואל אליהו, שהתיר את רצח הערבים".



משרד החוץ הפלסטיני הוסיף עוד: "מדינת פלסטין מודיעה בתגובה השפלה מצד חלק מהבכירים הישראלים לסיוע ההומניטרי של צוותי הכבאות הגיבורים, כי היא נכונה לסייע שוב. המוסריות שלנו היא שמובילה אותנו אל מול המוסריות של מדינת ישראל הכובשת, שמסרבת להכיר במאמץ הפלסטיני. מספיק שהעולם כולו מכבד את המאמצים שלנו".



בהודעה נאמר עוד, כי "על הקהילה הבינלאומית להיות אסרטיבית ולא לאפשר לישראל לנצל את אסון הטבע, כדי להשתלט על עוד אדמה פלסטינית ולאיים בבניה בלתי חוקית נוספת".