קשיים בקואליציה להשיג רוב להצעת חוק ההסדרה שתובא ביום רביעי לאישור מליאת הכנסת בקריאה ראשונה. יו"ר הקואליציה דוד ביטן (ליכוד) מסר כי סיעת כולנו מתנגדת לסעיף 7 א' בחוק ההסדרה הקובע החלה רטרואקטיבית של נושא ההסדרה גם על עמונה וידחה את ההחלטה החלוטה של בית המשפט העליון להרוס את הבתים שנבנו על אדמה פרטית פלסטינית בשנתיים. לעומת זאת סיעת הבית היהודי עומדת על דרישתה להכניס את הסעיף לחוק.



"הצעתי לכולנו ולבית היהודי הצעת פשרה: בנוסח שיובא לאישור מליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב יופיעו שתי החלופות, האחת עם הסעיף הרטרואקטיבי והשנייה בלעדיו. ההחלטה איזה נוסח לבסוף יתקבל תוכרע לקראת ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית הצפויה להתקיים ב-14 בדצמבר, שבועיים לפני המועד האחרון אותו קבע בג"צ לפינוי הבתים בעמונה", אמר אחר הצהריים ח"כ ביטן בפגישה עם כתבים בכנסת.



ממפלגת כולנו נמסר כי הם מצפים לשמוע מחר (שלישי) דיווח בישיבת הקבינט הביטחוני מדיני על מה שעלה בגורל ההצעות שהממשלה. משרד הביטחון והיועץ המשפטי לממשלה בחנו כפתרון לשאלת עמונה ונושא ההסדרה, ללא צורך בחקיקה ורק אז יקבעו את עמדתם לגבי ההצבעה ביום רביעי. ח"כ ביטן אמר היום עוד כי ללא תמיכת כולנו לא יהיה רוב להצעת חוק ההסדרה ובמקרה כזה הוא יאלץ למשוך את הצעת החוק



קודם לכן פנתה קבוצה של חברי כנסת מהאופוזיציה, החברים בוועדה המיוחדת המכינה את חוק ההסדרה, ליושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין בדרישה לדחות ליום רביעי את ההצבעות שאמורות להתקיים מחר בוועד לקראת אישור הצעת החוק לקריאה ראשונה בטענה שרבים מחברי הכנסת יהיו מחר בכנס שדרות לחברה.



ח"כ ניסן סלומינסקי העומד בראש הועדה המכינה את חוק ההסדרה אמר כי הוא שוקל להיענות לפנייה ולדחות את ההצבעה ליום רביעי. באותו יום אמורה גם הצעת החוק לעלות לדיון במליאת הכנסת.



בתוך כך נערכים בכנסת ל"יום רביעי הגדול" בו יובאו לאישור המליאה בזה אחר זה שלוש הצעות חוק טעונות ושנויות במחלוקת: חוק ההסדרה, חוק המואזין וחוק חזקת הילד. הממשלה כבר נערכת לדיון ארוך אל תוך הלילה וקבע תורנות של שרים במליאה עד השעה 2 אחר חצות.