פרשת פינוי עמונה ממשיכה לגרום לסערה במערכת הפוליטית ובציבור. מי שהחליטה להביע את דעתה בנושא היא אשת התקשורת ג'ודי שלום-ניר-מוזס, שתקפה בטוויטר את היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, על עמדתו בנושא ואף כינתה אותו "מנדלשליכט".



"מנדלשליכט נצמד ל'שלטון החוק'. לא מבינה מה הבעיה להפקיע את הקרקע לטובת ישראלים שחיים שם שנים? מקובל בעולם להפקיע קרקעות לצרכי המדינה".



הציוץ של ג'ודי שלום ניר מוזס נגד היועמ"ש. צילום מסך: טוויטר
הציוץ של ג'ודי שלום ניר מוזס נגד היועמ"ש. צילום מסך: טוויטר



שלום אף חזרה 49 שנים לאחור, למלחמת ששת הימים והסכירה שהערבים הם שפתחו במלחמה: "הכי מקומם", צייצה ג'ודי, "זיכרו מי תקף את מי בששת הימים. רמז: לא אנחנו. זה שכבשנו את השטחים האלה, בעיה שלהם. לא היו צריכים לתקוף. מנסים לבלבל עם העובדות".



חזרה לששת הימים. המשך הציוץ של ג'ודי. צילום מסך: טוויטר
חזרה לששת הימים. המשך הציוץ של ג'ודי. צילום מסך: טוויטר



"מנדלשליכט". צילום מסך: טוויטר
"מנדלשליכט". צילום מסך: טוויטר


אתמול התייחס מנדלבליט לסוגיית פינוי עמונה, בכנס העמותה למשפט ציבורי. "בעוד 25 ימים ימלאו שנתיים למועד בו ניתן פסק דינו של בית המשפט העליון בעניין עמונה. כעת אנו ניצבים בפני שעת מבחן לקיומה של חובה זו".



"אני ממש לא מקל ראש בקושי העצום הכרוך בהריסת הבתים בהם מתגוררים תושבי עמונה – נשים, גברים וטף", הוסיף היועמ"ש. "אני מכיר את הנושא הכאוב מקרוב. ברור לי כי עבור כל משפחה ומשפחה מדובר בחורבן של בית; בית אשר עומד על תילו כבר כמעט עשרים שנה; ביישוב שהוקם במעורבות של רשויות המדינה. על כן אני סבור כי המדינה חייבת לפעול ככל יכולתה על מנת לצמצם את הפגיעה באותם תושבים במסגרת ביצוע פסק הדין".



"יחד עם זאת, אומר את הברור בעיניי – פסק הדין חייב להיות מקוים ככתבו וכלשונו. אין מקום לסטייה כלשהי מהוראתו המפורשת של בית המשפט העליון. אין מדובר בדילמה. אין מקום להציג זאת כאפשרות בחירה בין שתי ברירות. ישנה רק ברירה אחת והיא לקיים את פסקי הדין של הרשות השופטת".