ראש הממשלה בנימין נתניהו נמצא כעת "בעמדה החזקה ביותר שהיה בה בכל שנות כהונתו - בשל יציבות ממשלתו, חולשת האופוזיציה ומעמדה הבינלאומי של ישראל, אולם משבר עמונה והחשדות הנקשרים בבני משפחתו ובמקורביו עלולים להעיב על המשך שלטונו". זו המסקנה העולה מהסקירה שפרסם השבועון "האקונומיסט" על מצבו הנוכחי של נתניהו.



"זו צריכה להיות התקופה הטובה ביותר של בנימין נתניהו. בשום שלב לאורך כמעט 11 שנותיו של ראש הממשלה הישראלי בתפקידו הוא לא נהנה מעליונות כזו בבית ומהיעדרם של קשיים רציניים או לחץ כלשהו מן החוץ", נאמר בכתבה. עוד צוין בכתבה כי נתניהו הצליח להרחיב את הקואליציה עם צירופו של אביגדור ליברמן, העביר תקציב דו־שנתי שמבטיח לו יציבות עד 2019 - ונהנה מאופוזיציה "קרועה" שבראשה עומד היו"ר יצחק הרצוג, המוגדר בה "אומלל".



כמו כן, בכתבה מצוין כי יחסי החוץ של ישראל בסימן פריחה, בין השאר בזכות הקשרים המתהדקים עם מדינות באפריקה ובאסיה ובזכות התיאום עם רוסיה באשר למתרחש בסוריה, במקביל לשיתוף הפעולה החשאי עם מדינות המפרץ הסוניות ועם מצרים וירדן מול דאע"ש, וכן במקביל לפיוס עם טורקיה. בנוסף, תהליך השלום מול הפלסטינים כמעט ירד מהפרק, שקט שורר מול חמאס ברצועת עזה - ושמונה שנות המחלוקות עם ממשל אובמה עומדות להסתיים עם היכנסו של דונלד טראמפ לבית הלבן. וטראמפ ככל הנראה אינו מתכוון לבקר את ישראל על מדיניות ההתנחלויות.



עם זאת, הכתבה מבהירה: "יש כמה ענני סערה באופק" שעלולים להעיב על העתיד. נטען כי האתגר המשמעותי מצוי דווקא בתוך הקואליציה - שאלת ההסדרה של עמונה לנוכח פסיקת בג"ץ שהורתה על פינוי המאחז.