ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) תכריע בקרוב אם תתמודד על ראשות ההסתדרות מול היו"ר המכהן אבי ניסנקורן. כך היא אמרה אתמול (שבת) ב"שבתרבות" בנס ציונה. הבחירות להסתדרות ייערכו במאי. המועד האחרון להגשת המועמדויות לתפקיד יו"ר ההסתדרות הוא 23 בפברואר. ניסנקורן, המקורב ליו"ר העבודה יצחק הרצוג, הוא מועמדה של מפלגת העבודה לתפקיד, כך שאם יחימוביץ' תחליט להתמודד מולו היא תצטרך לעשות זאת בראש סיעה עצמאית. עובדה זו מצמצמת עוד יותר את לוחות הזמנים שלה, שכן היום האחרון להגשת רשימות שיתמודדו בבחירות להסתדרות הוא 9 בינואר.



יחימוביץ' אמרה אתמול: "ההסתדרות היא גוף חשוב ומרכזי שעוסק בנושא היקר לי מכל - הזכות להתפרנס בכבוד וזכויות עובדים, שהן תנאי ראשון להיותנו חברה מתוקנת שמכבדת את אזרחיה. אין ספק שמדובר בתפקיד מאתגר, משמעותי ומשפיע. מאידך, זה לא סוד שאני מאוד אוהבת את מה שאני עושה כיום, ויכולת ההשפעה שלי היא נרחבת ביותר, גם באופוזיציה".



בהמשך דבריה העריכה יחימוביץ' כי בשנה הקרובה יתחוללו שינויים פוליטיים מרחיקי לכת בכל הגושים, מההבנה כי שמירה על הדמוקרטיה ועל ערכיה היא יעד מרכזי שמכנס סביבו הרבה גורמים פוליטיים. "אני כמובן רוצה להיות חלק מזה ולהניע תהליכים בעצמי", הוסיפה מי ששימשה בעבר כיו"ר מפלגת העבודה. "לכן הדילמה לא קלה".



לאחרונה פורסם כי יחימוביץ' מנהלת מגעים עם שר העבודה והרווחה חיים כץ (הליכוד), מייסד סיעת עוז בהסתדרות, כדי שזה יתמוך בהתמודדותה לתפקיד מול היו"ר המכהן ניסנקורן. מועמד נוסף שעשוי להתמודד לראשות ההסתדרות הוא ח"כ מאיר כהן (יש עתיד), שמפלגתו הודיעה לאחרונה על הקמת סיעה בהסתדרות.



באפריל פורסם סקר ולפיו יחימוביץ' היא המועדפת לכהן כיו"ר ההסתדרות. הסקר נערך על ידי חברת מדגם, ייעוץ ומחקר באמצעות האינטרנט והטלפון בקרב 502 יהודים ו־100 ערבים.



בתשובה לשאלה מי מהמועמדים צפוי להיות יו"ר ההסתדרות הטוב ביותר זוכה יחימוביץ' לתמיכה של 28% ממשתפי הסקר, לעומת חבר מפלגתה ח"כ עמיר פרץ - 17%, השר חיים כץ - 8% והיו"ר הנוכחי ניסנקורן - 7%. 13% מסרו כי אף אחד מהמועמדים אינו ראוי לתפקיד ו־27% מהמשתתפים בסקר השיבו "לא יודע".