יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ דודי אמסלם (ליכוד), החליט לנעול הבוקר (ראשון) דיון שכינס בנושא התמודדות הרשויות עם נזקי השריפה הגדולה ופיצוי אזרחים שנפגעו, לאחר שנציגי משרד האוצר ומנהל רשות המיסים לא הגיעו לישיבה למרות שהוזמנו. "אני המום. זה מראה על זלזול. הפקידים החצופים מזלזלים בתושבים. אפילו לדיון הם לא באים. זה מוציא אותי מדעתי. יש פה אנשים שהבית שלהם נשרף והפקידים אפילו לא באים לשמוע. אנשים נותרו ללא בית. לאן ילכו אחרי שבוע בבית מלון? מי שאמור לתת תשובות לא פה", אמר ח"כ אמסלם בזעם ונעל את הישיבה.



עוד הוא הודיע כי הוא מבטל את כל הדיונים שנועדו לשבוע הקרוב בסעיפי חוק ההסדרים עד שמנהל רשות המיסים והממונה על הביטוח יטרחו להגיע לדיון על פיצוי האזרחים שנפגעו בשריפות.



עד לנעילת הדיון החלה הועדה לעסוק בתקצוב יצירת קווי חיץ למניעת שריפות יער. יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם אמר: "יש סיכום מפברואר בין הממשלה לקק"ל על העברת 2 מיליארד ש"ח מכספי קק"ל, מתוכם 250 מיליון לקווי חיץ. לתומי סברתי שהעניין יצא לביצוע. מסתבר שהכסף לא הגיע לשום קווי חיץ. כנראה מחכים למשאיות שיעבירו את הכסף".



ח"כ דודי אמסלם. צילום: פלאש 90
ח"כ דודי אמסלם. צילום: פלאש 90




"אנחנו אנשים שרגילים לתת, עכשיו אנחנו צריכים את המדינה"



תושבת בית מאיר, תמר בוקר, השתתפה בדיון וסיפרה: "המושב עלה באש. השריפה כילתה בתים ולולים, כל המושב נראה כמו אוד עשן ולא יצא דוח המסביר מה גרם לשריפה. אף אחד לא נותן מענה. 34 משפחות התפנו כי מסוכן לשהות במושב, אף גוף ממשלתי לא לקח אחריות. הוריי ניצולי שואה, אבי שירת בכל המלחמות. אחי סגן אלוף שמשרת 50 ימי מילואים בשנה. אנחנו אנשים שרגילים לתת, עכשיו אנחנו צריכים את המדינה".



יו"ר הוועדה, ח"כ דודי אמסלם אמר: "לא הצלחתי להבין – מה זה משנה אם ההצתה על רקע לאומני או לא. מדובר ביערות ששייכים למדינה, לקק"ל או למנהל. או שתשמרו על היערות, שבתים לא יישרפו, או שתישאו בתוצאות. המדינה אחראית לתחזק את היערות שלה. אם מהשטח שלה יוצא נזק, היא צריכה לשפות. מה זה רלוונטי אם ההצתה לאומנית או שהמשטרה הרימה שם פצצת תאורה? ברור שהבעירה לא התחילה מחצר פרטית אלא מהיער. המדינה פושעת שהיא לא קידמה את קווי החיץ".



בשלב זה, כשהתברר שנציגי האוצר ומנהל רשות המיסים לא הגיעו לישיבה למרות שזומנו החליט ח"כ אמסלם כי אין טעם להמשיך בדיון ונעל את הישיבה.



הוועדה תקיים דיון נוסף בתוך ימים אחדים. "עד אז אני רוצה תשובות. המדינה אחראית על השטח שלה. אם אני בביתי שלי אעשה פעולה שתזיק לשכן, הוא יתבע אותי. כאן מותירים אזרח בודד מול מדינה ששולחת אותו לרוץ ולחזר על הפתחים ואפילו לא באים לפה לשמוע", אמר.