הנוסח המתוקן של חוק ההסדרה יעלה הערב (שני) להצבעה בקריאה טרומית, ותושבי המאחז עמונה, שנשאר מחוץ לחוק החדש, זועמים, בעיקר על ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט. "לצערנו בנט ונתניהו, שהיום מוכנים להעביר את חוק ההסדרה ובכך להתמודד עם איומים בינלאומיים, התקפלו מול איום פוליטי קטנוני של מפלגת כולנו, איום שאין מאחוריו דבר. עד לרגע זה לא ברור לנו למה", כתבו התושבים באיגרת מיוחדת. 



עוד נכתב באיגרת של תשובי המאחז, כי "היום אנחנו כבר יודעים לומר שלו היו נפתלי בנט ובנימין נתניהו מתעקשים ודורשים ממפלגת כולנו כחברת קואליציה לכבד את הדרישה הבסיסית ולשמור על המשמעת הקואליציונית, אזי עמונה היתה נשארת על המפה ו-200 ילדים והוריהם לא היו נעקרים מבתיהם. אפילו את מחבר סיעת הליכוד – בני בגין – לא תבעו שיתוף פעולה. העובדה שהדרישה הזו לא עלתה ע"י ראש הממשלה ושר החינוך מתסכלת, ויש בה כדי להרוס חיים". 



החוק בנוסחו המתוקן יעלה, כאמור, להצבעה בקריאה טרומית, זאת למרות התנגדות היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדבליט. ועדת השרים לחקיקה אישרה הערב את הנוסח החדש של החוק,, עליו חתומים חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ויואב קיש (הליכוד), ללא הסעיף המכשיר את ההתיישבות במאחז עמונה, והוא יעבור למליאת הכנסת שצפויה לאשר אותו. 



גורמים משפטיים טענו כי היועמ"ש הבהיר חד משמעית כי קיימת מניעה משפטית לקדם את חוק ההסדרה, גם אם יורד סעיף 7 שמחיל את החוק על עמונה, והוא רואה את החוק כחוק שנוגד את הדין הישראלי והבינ״ל. מבחינתו זהו חוק לא חוקתי מבחינת המשפט הישראלי ולכן היועץ לא יגן עליו בבג״ץ. היועץ אמר את זה בצורה ברורה וחדה גם ביום חמישי האחרון בנאומו בכנס העמותה למשפט ציבורי, ודבר לא השתנה מאז הנאום". 



על מנת לפתור את המצב בעמונה, יבוצע בה פתרון של נכסי נפקדים, כפי שהציע היועץ המשפטי לממשלה, כלומר העתקה של היישוב הקיים במרחק 100 מטרים על אדמות נכסי נפקדים. בכך יובטח גם השארת נוכחות יהודית על הגבעה בה יושב כיום המאחז. כמו כן, בהבנות בין נתניהו לבנט נקבעו גם רשת ביטחון וחוק ההסדרה. על פי ההבנות, אם בסופו של דבר חוק ההסדרה יבוטל על ידי בג"ץ, יופעל הפתרון הקפריסאי, לפיו יוקם טריבונל מיוחד, בגיבוי בינלאומי שיפצה את בעלי הקרקע הפלסטיניים, אם יהיו כאלה, אך הבתים לא יפונו ולא יהרסו. מדובר בפתרון שנעשה בין קפריסין היוונית והטורקית. עוד נאמר בהסכמות שהושגו כי על פי בקשתו של בנימין נתניהו, יישום חבילת ההסדרה, ובכלל זה העתקת עמונה, יידחה בחודש. 



בתוך כך, תושבי שכונת נתיב האבות ביישוב אלעזר שיגרו הערב מכתב בהול לשר החינוך נפתלי בנט, בו הם דורשים שלא להסכים לחוק שיהרוס את ביתם של אלו שאפילו אין דורש אחד על הקרקע.



עוד כתבו במכתב, כי "הרס מיותר בשל חשש לבנייה בשטח קטן ביותר שכלל אין לו דורשים. אנחנו דורשים ממך לא להפקיר אותנו. לא להפקיר את נתיב האבות אנחנו דורשים הסדרה היום. אנחנו דורשים הבהרה ברורה שבתי השכונה לא יהרסו. אנחנו בטוחים שכפי שהצלחת להביא לחקיקה של החוק - בידך להבטיח את מניעת ההרס".