הוועדה לקידום מעמד האישה בראשות ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) קיימה היום (שלישי) דיון מיוחד בתופעה של "הטרדות מיניות בערים מעורבות". לדיון הטעון יגיעו מספר נשים מנצרת עילית, ירושלים ולוד הטוענות כי הן הוטרדו מינית ברחוב על ידי בני מיעוטים. את הדיון יזמה ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) שאמרה: "נשים סיפרו לי שהן פוחדות לצאת מהבית בערים מעורבות. חלקן הוטרדו והותקפו בזמן הטיול עם הכלב, חלקן בזמן שחזרו הביתה מבילוי וחלקן כשירדו לזרוק זבל", סיפרה.



"תלמידות בבית ספר בירושלים וסטודנטיות באוניברסיטה בהר הצופים סיפרו לי כין הן פוחדות ללכת בשעות החשיכה עקב הטרדות חוזרות ונשנות של ערבים באזור. כך גם חיילות מנצרת עילית סיפרו על תופעה של יריקות וקללות מצד בני מיעוטים בנצרת עילית", סיפרה. דגנית שירה, תושבת נצרת עילית (38) מסרה לח"כ מלינובסקי עדות בה נאמר: "יצאתי באמצע היום מהבית וראיתי שני בני מיעוטים הולכים לכיווני. בשלב מסוים הם התחילו לרוץ אחרי ונבהלתי נורא. ברחתי מהם לרכב, הספקתי לנעול את הדלתות ונמלטתי".



יוזמת הדיון, ח"כ יוליה מלינובסקי
יוזמת הדיון, ח"כ יוליה מלינובסקי




ד' מנצרת עלית סיפרה לח"כ מלינובסקי: "לפני כמה חודשים חזרתי הביתה מהבסיס. ירדתי מהאוטובוס והתקדמתי לכיוון הבית. בדרך היו כמה נערים שירקו לכיווני וזרקו כמה מילים וקללות בערבית. הייתי על מדים כשהיה כבר חשוך. המשכתי מהר בריצה הביתה, מתוך פחד שהסיטואציה לא תתפתח".




"רוצה להבעיר תבערת גזענות נגד האוכלוסייה הערבית"



לקראת הדיון פרסמה ח"כ תומא סלימאן פוסט בדף הפייסבוק שלה בו כתבה: "היום אקיים בוועדה לקידום מעמד האישה דיון מהיר, לפי בקשתה של ח"כ מלינובסקי ‏ואחרים בנושא "הטרדות מיניות ביישובים מעורבים" – כותרת גזענית ושגויה בלשון המעטה. מחיתי על כך במכתב ליו"ר הכנסת והבעתי צערי על זה שנשיאות הכנסת ראתה לנכון בזמן של הסתה נגד האוכלוסייה הערבית לאשר הצעה עם ריח גזעני חזק כזה".



"מלינובסקי שלא נכחה בדיונים בוועדה לקידום מעמד האישה מאז שנכנסה כח"כית פתאום רוצה לנצל נושא קשה וסבלן של נשים. היא והאחרים הצטרפו בכדי להבעיר תבערת גזענות נגד האוכלוסייה הערבית. היום תלמד מלינובסקי כמה דברים על הטרדות מיניות וגם על הומניות ומאבק נגד גזענות".