ישראלים רבים הגיבו במהלך השבת בתמיהה ואף בהלם לתגובתו של בכיר מפלגת חד"ש (המיוצגת בכנסת הנוכחית במסגרת "הרשימה המשותפת") להתפתחויות האחרונות בחלב שבסוריה. "איחוד העיר חלב מידי ארגוני הטרור הוא נקודת מפנה בהדיפת טרור התכפיר בסוריה, ובהכשלת מתקפת האימפריאליזם והראקציה על עמי האזור", אמר מזכ"ל מק"י,  עאדל עאמר, כשהוא מצודד בבשאר אל-אסד. 

מזכ"ל מק"י, גוף המסונף לחד"ש, הדגיש כי "העם הסורי שילם מחיר כבד כתוצאה משליטת כוחות הטרור, והקריב קורבנות רבים כדי להכריע את הטרור. יש לנו עמדה נחרצת נגד כל פגיעה באזרחים. ואני תומכים בפתרון מדיני שבמרכזו מיגור הטרור וכינון תהליך פוליטי שמשלב את כל הכוחות הסורים שמאמינים בסוריה מאוחדת, עצמאית, דמוקרטית ופלורליסטית". 
היחס למלחמת האזרחים בסוריה חוצה את חברי הכנסת הערבים, שממעטים להגיב בפומבי לסוגייה. יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, הגיב להודעתו של עאמר, באופן ביקורתי תוך תמיכה מסויגמת במתנגדי אסד: ״כבר שש שנים שהלב דואב על הזוועות המתחוללות בסוריה. ראשיתה של הטרגדיה של סוריה היא במשטר הרודני ששלט בה עשרות שנים, משטר שההתנגדות לו הולידה מאבק עממי למען דמוקרטיה מאבק שכל אדם בעל מצפון ומוסר צריך היה לתמוך בו. אך לדאבוננו המאבק הזה נחטף על ידי קבוצות פראי אדם, כמו ג׳בהת אלנוסרה ודאע"ש כך שלא אנושי לעמוד לצד כוחות החושך האלו". 

איימן עודה. הביע עמדה נגדית. צילום: מרק ישראל סלם

עודה הוסיף: "נוכח ההתפתחויות הקשות בסוריה ולמול עוצמת הזוועות, וממקומנו כאן - אני קורא להפסקת הפשעים הנוראים המתבצעים שם. עמדתי העקרונית הייתה ועודנה - כל פגיעה באזרחים חפים מפשע היא פגיעה באנושות כולה. אני תומך בסוריה דמוקרטית עצמאית ומאוחדת, חופשית משלטון זר, שתבטיח חיים בביטחון ובכבוד לבני עמה".
ח"כ זהבה גלאון (מרצ) הגיבה בביקורת להודעתו של עאמר ואמרה: " מדהים איך שמלים יכולות לקשט הרעבה ורצח, הפצצת בתי חולים וירי על שיירות פליטים. "איחוד העיר". ממש אפשר לשמוע אותו מתפעל. התמיכה העקבית של בכירים במק"י באסד ופוטין היא כתם על המפלגה הזו, כמעט כפי שחאלב עצמה היא כתם מחריד על מצפון העולם וכישלון איום של הקהילה הבינלאומית".