ההחלטה על הקיצוץ הרוחבי בתקציב המשרדים הממשלתיים, שעברה היום (ראשון) בישיבת הממשלה, עוררה ויכוח לא צפוי בין שני שרים שנחשבים למקורבים בדרך כלל. שרי הבית היהודי הגישו הסתייגות לסעיף בתקציב המדינה, בו תושבי הקיבוצים היו אמורים לשלם מיסים מורחבים וכתוצאה מההסתייגות, הרווחים לקופת המדינה מהמיסוי החדש ירדו מ-550 מיליון שקלים ל-350 מיליון שקלים. 

לאחר שאושר הסעיף, תקף השר לביטחון פנים גלעד ארדן את שרי הבית היהודי וקרא לעברם: "אתם דואגים רק לציבור שלכם. אני לא מבין למה אני צריך לממן את זה מתפקיד משרדי. כל מה שמעניין אתכם זה הסקטור שלכם". השרה שקד זעמה על הדברים ואמרה: "שקרן, שקרן, שקרן, שקרן". בעקבות זאת ענה לה ארדן בציניות: "באמת איילת, כאילו שאתם דואגים לקיבוץ יטבתה". שקד ענתה לו: "הדיבור שלך נגוע, אנחנו דואגים לקיבוצים כי הם שומרים על אדמות המדינה". 
עם זאת, נראה כי הצדדים יישרו את ההדורים וכי לא נוצר משבר או נתק בין השר ארדן לשרה שקד. לאחר פרסום העימות, פרסם השר לביטחון פנים שני ציוצים בהם טען כי אמנם הסכסוך בין השניים עלה לטונים גבוהים, אך הרוחות בין השניים נרגעו, ואף החמיא לשקד על שיתוף הפעולה בין השניים.