השר לביטחון פנים גלעד ארדן התבטא הערב (ראשון) בנוגע לפרשיה הביטחונית בה מעורב חבר הכנסת באסל גאטס (בל"ד-הרשימה המשותפת), שנחשד שניסה להבריח טלפונים סלולריים לידי אסירים ביטחוניים הכלואים בישראל. "החשדות כנגד ח"כ באסל גאטס הנם חמורים ביותר ואם לא היה מדובר בח"כ, כנראה שהוא היה במעצר לאור חומרת החשדות" אמר ארדן.



השר לביטחון פנים המשיך וטען כי ביקורי אסירים ביטחוניים על ידי חברי כנסת מהווים סכנה ביטחונית ויש לאסור עליהם. "חשדות אלה, יחד עם תעשיית הביקורים אצל אסירים ביטחוניים שנהוגה כבר שנים רבות, מחזקים את עמדתי שלמרות חסינות חברי הכנסת, אין מקום לאפשר ביקורי ח"כים אצל אסירים ביטחוניים. ביקורים כאלה יש בהם חשש ממשי לפגיעה בביטחון המדינה ואיאבק על הפסקתם".



גלעד ארדן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
גלעד ארדן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90




ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפרשיה ואמר כי אם החשדות נכונים, מדובר בעבירה קשה, ואסור שמבצעה יכהן בכנסת. "במידה והחשד נגד חבר הכנסת גטאס יתברר כנכון- הרי שמדובר בעבירה חמורה נגד ביטחון המדינה ואזרחי ישראל. מי שפוגע בביטחון המדינה צריך להיענש בחומרה ואסור שיכהן בכנסת ישראל", כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו.





שר הביטחון, אביגדור ליברמן תקף גם הוא את הרשימה המשותפת והצהיר כי יפעל לשלילת אזרחותו של גטאס. "הפרשיה האחרונה היא עוד הוכחה בשרשרת לכך ש'הרשימה המשותפת' היא בעצם רשימת המרגלים והבוגדים המשותפת. מעזמי בשארה ועד באסל גאטס, עבור בנציגת המרמרה בישראל חנין זועבי ושאר חבריהם - נמשיך לפעול לכך שלא רק שהם לא יהיו חלק מכנסת ישראל - אלא שלא יהיו אזרחי מדינת ישראל".






"הביקורים נעשים בתיאום שב"ס"


ח"כ גאטס טען כי החקירה נגדו מהווה ניסיון פגיעה בהנהגה הערבית בישראל וכי הוא לא עבר על החוק. "זה פרק נוסף ברדיפה הפוליטית של מנהיגי הציבור הערבי והפעילות הפוליטית. המשטרה מנסה לשבור את רוחה של בל"ד, ולפגוע בפעילות הפוליטית שלה. המשטרה הזמינה אותי לחקירה ביחידת להב לפני כמה ימים, אך טרם תואם ונקבע מועד לחקירה. ביקורי האסירים של הח"כים הערבים נעשים בתיאום עם שירות בתי הסוהר ובאישור המשרד לביטחון פנים אין לי מה להסתיר, אמשיך לייצג את הציבור הערבי על ידי פעילות פוליטית לגיטימית".



אל הביקורת שהטיחו השרים ארדן וליברמן בח"כ גאטס הצטרף ח"כ אורן חזן, שהגדיר את הח"כ החשוד כ"מצטיין" בפגיעה בביטחון המדינה ואף קרא למשטרה לחקור את חברת הכנסת חנין זועבי על נסיעתה לירדן בחודש יוני. "לא סתם אני מקפיד לכנות את הרשימה הערבית כ'רשימה הפלשתינית המשותפת'" אמר ח"כ חזן, והוסיף: "מדובר בגייס חמישי שחדר לכנסת ולא מסתיר את זיקתו, אהדתו וחיבורו לגרועים שבאויבינו. מתוך רשימת הקלון הזו, ח"כ גטאס נחשב לאחד ה"מצטיינים" בחיבורו לאויבי המדינה ובכלל זה לארגון החמאס. מדובר בבוגד שלא מסתיר את היותו משתף פעולה עם האויב. לכן אני לא מתפלא שנפתחה נגדו חקירה עם חשדות כאלה כבדים, אלא למה היא נפתחה רק עכשיו. מקומו של ח"כ גטאס מאחורי סורג ובריח ואני מצפה מיו"ר הכנסת לדרוש את השעייתו או התפטרותו המיידית של ח״כ גטאס".



"כמו כן, יש לפתוח נגד זועבי בחקירה בחשד למגע ישיר עם האויב. יש לברר מדוע נסעה לירדן במימון אל קודס והאם הייתה חלק ממסע ההסתה של הערוץ נגד ישראל", טען חזן.