השר להגנת הסביבה זאב אלקין פנה הבוקר (שני) לחברי הכנסת, בבקשה להפעיל את חוק ההדחה נגד חבר הכנסת מהרשימה המשותפת באסל גטאס, בעקבות החקירה שנפתחה נגדו בחשד כי הבריח 12 טלפונים ניידים לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות. "במסגרת חוק ההדחה, אני קורא לחברי הכנסת לשים קץ לתופעה הזו של כהונת חברי כנסת שבגלוי מסייעים לטרור ותומכים בו, בניגוד מוחלט להתחייבות שלקחו על עצמם במסגרת סעיף 7 א' לחוק יסוד הכנסת. אני מבקש מכם לצרף את חתימתכם לפנייה שאני יוזם היום להפעלת המנגנון בחוק שאושר בקדנציה הזו ולפעול יחד כדי להרחיק את ח"כ גאטס באופן מידי", כתב אלקין.



עוד הוסיף השר כי "העובדות הן ברורות, ולמרות זאת ח"כ באסל גאטס לא מביע שום חרטה. בהתחשב בזה שהמיצוי ההליך הפלילי ייקח הרבה מאוד זמן אין שום סיבה שבעולם שהוא ימשיך כל הזמן הזה לכהן בכנסת, לקבל משכורת על חשבון הציבור ולנצל את חסינותו ומעמדו לתמיכה בטרור. בואו נשים לזה קץ."



בתוך כך, בעקבות פנייה של ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) יתקיים היום בשעה 11:30 דיון בוועדת הכנסת על זכויות ח"כים בביקורים בכלא ועל בחינת האפשרות לאסור את יציאתו של ח"כ באסל גטאס מהארץ.



סגן השר איוב קרא התייחס גם הוא לפרשה ואמר כי "העבירה של גטאס מחייבת שינוי תקנון וחקיקה בזכויותיהם של חברי הכנסת מכיוון ששיתוף פעולה עם מחבלים משמעותה אחת בגידה ופגיעה בביטחון המדינה". עוד אמר סגן השר: "אני קורא ליו"ר הכנסת לא לאפשר לגטאס להיכנס למתחם הכנסת עד סיום החקירה בעניינו כדי שלא יסכן אותנו ואת הציבור בלב ליבה של הדמוקרטיה בישראל".

ג'מאל זחאלקה, חנין זועבי ובאסל גטאס. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"ליברמן מנצל כל הזדמנות להשתלח בציבור הערבי"


יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, התייחסה ליוזמתו של השר אלקין להפעיל את חוק ההדחה, ואמרה: "המעשים בהם מואשם ח"כ גטאס חמורים ורציניים, ואני מקווה שהמשטרה תמצה את החקירה בעניינו במהירות. עם זאת, העובדה שאלקין קופץ על ההזדמנות הראשונה ומנצל את הכוח הקואליציוני שלו באמצעות חוק ההדחה, כדי לעשות בית דין שדה ולהדיח ציבורים מייצוג בכנסת היא בלתי מתקבלת על הדעת, צריך לאפשר לרשויות החוק לעשות את עבודתן מבלי התערבות פוליטית".



גלאון התייחסה גם להתבטאות של שר הביטחוןאביגדור ליברמן אמש נגד הח"כים מהרשימה המשותפת, ואמרה כי "ליברמן מנצל כל הזדמנות כדי להשתלח באופן מופקר בציבור הערבי, להסית נגדם, ולהאשים אותם קולקטיביות. לאחר שהטילו את כל האחראיות לגל השריפות על הציבור הערבי, כעת מאשימים אותו באחריות כוללת גם בעבירות ביטחוניות".



כזכור, אמש פורסם כי יחידת להב 433 של המשטרה מנהלת חקירה סמויה הקשורה לח"כ גטאס, ומייחסת לו חשד לביצוע עבירות הנוגעות לביטחון המדינה לכאורה, בעת ביקוריו בבתי הכלא בפגישות עם אסירים בטחונים. על פי החשד, חבר הכנסת השתמש וניצל את הסמכות המוקנית לו בחוק לבקר בבתי הכלא, שם נפגש עם האסירים.

גטאס הואשם בעבר בחשיפת פרשה ביטחונית, השתתף במשט לעזה -נעצר בסופו של דבר והובל לחופי אשדוד, עלה להר הבית בניגוד להנחיות, והתבטא בצורה מעוררת מחלוקת בנוגע לשמעון פרס, עליו אמר כי הוא היה "האכזרי והקיצוני מכולם".