פרשת חבר הכנסת באסל גטאס, שחשוד כי ניסה להבריח טלפונים סלולריים, הגיעה לדיון בוועדת הכנסת, ומעוררת, כצפוי, הדים רבים. רבים מחברי הבית דורשים כי יינקטו נגד הח"כ צעדים חמורים, שחלקם טוענים כי מדובר בקו אדום, אותו אסור לתת לחברי הרשימה המשותפת לחצות, וכי יש לפעול בהקדם בנושא, ובצורה חריפה.



ח"כ אלעזר שטרן יצא כנגד גטאס וטען כי צריך לבדוק אותו כעת בכל רגע בו הוא נכנס לכנסת: "הוא יכול להבריח גם לכאן כל מיני דברים, ולכן ממחר בבוקר אם הוא נכנס לבניין, הוא לא יוכל להיכנס כאופן חופשי. דיברתי עם קצין הכנסת שיבדקו אותו, ואם צריך, יש לפנות בעניין למפכ"ל ולראש שב"כ. ח"כ שטרן פנה לחברי הכנסת מהרשימה המשותפת להיות בין הראשונים שלא ישתקו, ושאם באמת יש חשד כזה, שישמיעו את דברם.
 
ח"כ עודד פורר מ"ישראל ביתנו" הוסיף לאחר מכן: "גטאס הלך לבקר את ואליד דקה, רוצח מתועב וביקש להבריח אליו טלפונים. יש כאלה שטומנים ראשם בחול ומסרבים להכיר במציאות. יש ח"כים שיוצאים במשטי טרור, שעומדים דקת דומיה לטרוריסטים ומגנים את סעודיה כשמכריזה על חיזבאללה כארגון טרור. כרגע מדברים על הברחת טלפונים. לשיטתי, כל חבר כנסת שנכנס לבית יעבור בדיקה בטחונית. אין לי אמון בחברים האלה, שמותחים פעם אחר פעם את החבל. הפעם הוא נקרע. אני מוכן כמו כולם לעבור בדיקה ביטחונית. אני לא צריך שיקרה משהו כדי שנכריז על בדיקה בטחונית. אני מבקש שהוועדה תקבל לידיעה את רשימת הביקורים של ח"כים ערבים אצל אסירים ביטחוניים. מבקש לאסור בכלל ביקורים אצל אסירים ביטחוניים כל עוד מוחזקות גופות או שבויים בידי החמאס.


ח"כ יואב קיש הוסיף: "מדובר בפרובוקטור. הוא היחידי שנכנס להר הבית בניגוד להנחיות. כשאישרנו את חוק ההשעיה תקפו אותנו. מספיק למתוח את החבל. הוא יקרע. הם פוגעים בעיקר בערביי ישראל שרוצים לחיות כאן בשלום. אנו נלחם בהם בכל הכוח. ח"כ אורן חזן כינה את מיכל רוזין "עורכת הדין של הטרור", כששאלה את קיש האם הוא כבר מסכם את הדיון.

ח"כ נאווה בוקר אמרה: "גם אני מוכנה לעבור בדיקה ביטחונית כדי שחלילה לא יהיה אסון. הם מגניבים טלפונים למחבלים ומקבלים שכר ממדינת ישראל. מנצלים את החסיונות כדי לסכן את ביטחון המדינה ועלולים לפגוע בנו קשה. אני קוראת לכל חברי הכנסת לחתום על היוזמה של אלקין על הדחה של גטאס. זו ההזדמנות להוציא אותו מהכנסת".

ח"כ חזן הוסיף: "מספיק עם התמימות. אני שומע ח"כים שאומרים לעבור בידוק בטחוני. לפני שנה אני וברקו אמרנו את זה, אמרתם לנו 'גזענים'. גטאס לא לבד וגם לא זועבי וגם לא זחאלקה. גם הפלסטיני אימן עודה הלך לבקר את ברגותי. מי יודע מה העביר לו. אסור שחברי כנסת יהיו שותפים לטרור. הוועדה הזאת צריכה לקדם חוק שאין ביקורים אצל אסירים בטחונים. זה לא זכויות אדם. זה גועל נפש. זה טרור שפוגע בנו. אני מבקש לקיים דיון דחוף לביקור שעשתה המחבלת השניה זועבי בירדן על חשבון החמאס. חלק מהגיס החמישי הנורא. מתי נתעורר כשישפך דם יהודי?"

ח"כ אמיר אוחנה אמר כי "ח"כ גטאס הוא לא בוגד. הוא האויב. .כאשר גטאס נשאל האם מגנה את רצח הזוג אלקין אמר כי עם תחת כיבוש, יש לו זכות להילחם בכיבוש בכל אמצעי".