יושב ראש ועדת החוץ והביטחון, אבי דיכטר (ליכוד), התראיין הבוקר (שלישי) לתוכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל בנוגע לפרשת חבר הכנסת באסל גטאס (בל"ד - הרשימה המשותפת) וטען כי אסור שכף רגלו תדרוך במשכן הכנסת. כשנשאל דיכטר בנוגע לפרשה, בה נתפס גטאס על ידי גורמים בשב"ס כשהוא מנסה להבריח טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים, הסביר דיכטר כי הוא לא הופתע מהעניין. "האיש הזה נמצא בתהליך התדרדרות תקופה ארוכה, הוא היה במשט לעזה והוזהר, לפני שנה עמד דקת דומייה למחבלים יחד עם חברי מפלגתו והורחק לארבעה חודשים, רק לאחרונה, כשהנשיא לשעבר פרס הלך לעולמו, הוא האשים אותו בפשעי מלחמה נגד העם הפלסטיני, היה ברור שהעבריין הזה, שקרוי בטעות חבר כנסת, או יברח מהארץ או יסיים את דרכו בכלא".



לאחר מכן, טען דיכטר כי הסכנה שנשקפת מגטאס היא לא רק העבירות שביצע, אלא סכנה כי יבריח אמצעי לחימה למשכן הכנסת. "האיש הזה לא ראוי להיות חבר כנסת, לא רק שהוא נהנה מחסינות ומבקר מחבלים, אלא שהוא נכנס לכנסת ללא בידוק. תאר לעצמך שהוא יכניס אמצעי לחימה לכנסת. באותה המידה יכול היה להכניס אקדח לכלא. האיש יכול להכניס לכנסת אמצעי לחימה ולהטמין אותם ומישהו יכול לקחת אותם ולרצוח את ראש הממשלה או כל אחד אחר, כשאתה רואה חבר כנסת שמנצל לרעה את החסינות שלו כדי לשתף פעולה עם מחבלים, אתה צריך לשאול מה לעשות הלאה. הוא לא יכול להיכנס לכנסת מאתמול, אסור שכף רגלו תדרוך בכנסת".



כזכור, החקירה נגד ח"כ גטאס נפתחה בעקבות מידע שהעבירה יחידת המודיעין של שירות בתי הסוהר (שב"ס ) כי בתום ביקור של ח"כ גטאס בכלא ולאחר שבבדיקה בתאם של שני האסירים שביקר נמצאו 12 מכשירי טלפון ניידים וכן פתקים שהכילו על פי החשד פרטים מוצפנים, הוא עוכב לחקירה על ידי המשטרה מחוץ לכלא וזומן לחקירה. ח"כ גטאס התעלם מהזימון ובמשטרה המשיכו בחקירה סמויה. זאת,משום שלא ניתן לבצע את מעצרו בשל חסינותו. בשל אותן נסיבות הוא לא עבר בידוק בכניסה לכלא ומסתבר כי על פי החשד ניצל את מעמדו כדי לקיים מגע עם גורם עויין זר ולבצע עבירות ביטחוניות.



אתמול התקבל האישור מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לחקור את ח"כ גטאס. מאז ניסו החוקרים להשיגו, ולטענת גורמים במשטרה, הצליחו להשיגו רק לפנות ערב ואז תואמה החקירה בין הצדדים.