ראש מועצת בית אריה, אבי נעים, היה בין הנוכחים בפגישה הלילית שהתקיימה במשרד ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא פינוי המאחז עמונה במוצאי השבת שעברה. הבוקר פורסם ציטוט המיוחס לנתניהו, שהשווה לכאורה בין מצבם של תושבי עמונה לעובדה שאחרי ההפסד בבחירות 1999 לאהוד ברק, הוא נאלץ לעזוב את בית ראש הממשלה באופן מיידי ולעבור לבית המלון שרתון פלאזה. האם כך היה?



בשיחה שקיים הבוקר (רביעי) נעים בגל"צ, הוא סיפר על שאירע: "אני מלווה את תושבי עמונה כבר מספר חודשים במסגרת ועד הפעולה ומתוקף זה הוזמנתי לקחת חלק בדיון הזה. לפני הפגישה היתה התכנסות מקדימה בבית פרטי ולאחריה נסענו למשרד ראש הממשלה. נתניהו לקח בה חלק עם ראש הסגל שלו ועוד נציג ממשרד הביטחון. השר נפתלי בנט הגיע בנפרד מנתניהו".



"לא הוזכר שום שם של מלון"


על המשפט שיוחס לראש הממשלה אמר נעים כי "מדובר ברכילות מרושעת. אני ראיתי ראש ממשלה שקם באמצע הלילה לפגישה לילית, ובא למצוא פתרון לתושבים שיעקרו מביתם וכך מנע מאבק. במקום להדגיש את זה מתעסקים במשפט רכילותי, שחלק גדול ממנו זה שקר וכזב".



כמו כן טען נעים כי בפגישה לא הוזכר שם של בית מלון. "הוא אמר משהו מאוד פשוט - שכשהוא סיים את תפקידו הוא ביקש להישאר בבית ראש הממשלה עוד מספר ימים בכדי להתארגן למעבר משם ולא אפשרו לו לעשות זאת", אמר, "לקחו את המשפט הזה והוציאו אותו מהקשרו. זה פשוט מחפיר, יצאתי מדעתי כשראיתי את כותרת הזו".



ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה. צילום: מרק ישראל סלם




"נתניהו גילה אמפתיה אמיתית ורצון לסייע. הדברים שפורסמו רחוקים מהמציאות"



דינה דיין, מראשי תנועת הפריפריות, התייחסה לדברי נתניהו ואמרה: "ביבי איבד את זה. ראש הממשלה איבד כל קשר למציאות. מיליון ילדים הולכים לישון רעבים בגלל המדיניות המתאכזרת שלו והוא מייבב על ארוחת הבוקר האקסקלוסיבית שהוא נאלץ לאכול בשרתון פלאזה. מוציאה את הממחטה כדי לנגב את דמעות הרחמים ומזמינה את נתניהו ורעייתו לבקר באחד ממיליון הבתים כדי להחליף ליום אחד את הסושי והאספרסו בלחם יבש ומרגרינה".



ממטה המאבק עמונה נמסר כי "בניגוד לדברים שפורסמו, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הפגין זלזול או אטימות כלפי כאבנו, להיפך: ראש הממשלה גילה אמפתיה אמיתית ורצון כנה לסייע ככל יכולתו כדי להקל על הכאב והצער בהריסת בתינו. הדברים שפורסמו רחוקים מהמציאות, והם עיוות של שברי דברים שאינו משקף את השיחה ואת רוח הפגישה".

אהוד ברק, מי שכיהן כראש הממשלה אחרי נתניהו, בתגובה ראשונה בחשבון הטוויטר שלו: