ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה למשרד החוץ לזמן היום (ראשון) לשיחות נזיפה את שגרירי המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם, למעט שגריר ארה"ב, על רקע קבלת ההחלטה במועצת הביטחון. במשרד החוץ כבר שלחו את הזימונים לשגרירי סין, רוסיה,צרפת, בריטניה, ספרד, מצרים יפן, אוקראינה, אנגולה ואורגוואי. שמאחר ומדובר בחג המולד, רוב השגרירים בחופשה בארצותיהם ובחלק מהמקרים, סגניהם או דרגים נמוכים יותר מגיעים לנזיפה. 



נתניהו, שנשא אמש נאום תקיף בחוות רונית, אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אני שותף לרגשות התסכול של חברי הממשלה מול החלטה לא מאוזנת עבור ישראל. אין לנו שום ספק שממשל אובמה יזם אותה ודאג להעבירה, בניגוד מפורש למדיניות האמריקאית המסורתית שהתחייבה שלא לכפות תנאים של הסדר קבע במועצת הביטחון והתחייבות של אובמה עצמו להימנע מצעדים כאלה.



"נעשה כל מה שצריך כדי שישראל לא תינזק מההחלטה המבישה הזאת, וגם אני אומר לשרים כאן: צריך לפעול באחריות בתבונה ובקור רוח לא בדיבורים. מבקש מהשרים לפעול באחריות לפי ההנחיות שינתנו בישיבת הקבינט מיד לאחר ישיבת הממשלה. אני גם בקשתי ממשרד החוץ להכין תכנית פעולה מול האו"ם שתוצג בקבינט תוך חודש ימים.



נתניהו חשף מעט מהשיחה הקשה שניהל עם שר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, ביום חמישי בה אמר: "דיברתי איתו ביום חמישי ואמרתי לו שחברים לא לוקחים חברים למועצת הביטחון. הכותל המערבי הוא לא שטח כבוש".



שרת המשפטים, איילת שקד, אמרה לפני הישיבה כי ב-1949, כשהאו"ם העביר החלטה על ירושלים, בן גוריון ניצל את ההזדמנות והעביר החלטה שירושלים היא בירת ישראל. זו החלטה שבמובנים מסוימים אפשר למנף אותה. ישראל צריכה להחליט אם היא הולכת להקמת מדינה פלסטינית או לא ולהגיד את זה לעולם. ממשל אובמה הפקיר את ישראל פעמיים: פעם אחת בהסכם עם איראן ובפעם השנייה בהחלטה במועצת הביטחון".