יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, מתח הערב (שני) ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות התנהלותו מאז ההצבעה במועצת הביטחון. "מה שנעשה מאז רק מחמיר את הנזק", כתב לפיד בפייסבוק. "לא מבטלים כך פגישה עם ראש ממשלת בריטניה, לא מדברים כך על נשיא אמריקאי מכהן (כי לא כל מה שמותר לטוקבקיסטים מותר גם להנהגה), לא נוזפים כך בשגרירים שרק ממלאים את תפקידם, לא אוסרים על שרים לנסוע למדינות ידידותיות שאיתן יש לנו קשרי מסחר וביטחון".



עוד כתב שר האוצר לשעבר, כי "מדינה עם כבוד עצמי אינה מודיעה לכל העולם שהיא נעלבה, ולפיכך עכשיו היא רוצה להעליב את כולם בחזרה. ראש הממשלה אינו יכול לתת לרגשותיו האישיים לנהל את מדיניות החוץ של ישראל".



לדבריו, "ההחלטה של מועצת הביטחון מחייבת אותנו לבנות תוכנית פעולה סדורה, מעשית ויסודית, שתמנע פגיעה בכלכלה הישראלית, בביטחון המדינה וביחסינו הבינלאומיים".



גם שר האוצר משה כחלון התייחס הערב להחלטה לגנות את ההתנחלויות. כחלון אמר בטקס הענקת פרס בגין במרכז מורשת בגין, כי הדבר הכי מזעזע הוא שלמרות שעם מדינות כמו בריטניה וצרפת יש לנו קשרים מצוינים, סחר, מידע בטחוני ועוד - הן סובבו למדינת ישראל את הגב ברגע האמת.



כחלון. צילום: מרק ישראל סלם
כחלון. צילום: מרק ישראל סלם



כחלון אמר כי הדבר מבהיר את החלטתו לפני כחודשיים לחזק את תקציב הביטחון. לדבריו, אפשר לסמוך על כולם אבל לא כשאנחנו צריכים ולכן צריך לשמור על צבא חזק.



שר החוץ לשעבר דוד לוי, שקיבל אות הוקרה על מפעל חייו למען חיזוק החברה הישראלית ומדינת ישראל, פנה באירוע לשר האוצר וביקש שיפנה לראש הממשלה נתניהו שיחדל מהסנקציות כנגד מדינות העולם. לדבריו, אי אפשר לשבח את אפריקה וכעת לדבר על סנקציות. "יש דברים צפויים ויש לפעול בשום שכל", אמר.



הליכוד מסר בתגובה לדבריו של יו"ר יש עתיד: "תגובתו של יאיר לפיד לא מפתיעה אף אחד. מדובר במדיניות רופסת שהשמאל מוביל מזה שנים רבות: נותנים לך סטירה, תגיש את הלחי השנייה. לפיד מוכיח שוב הוא מפלגת שמאל בתחפושת - ותו לא".