המשטרה עצרה הבוקר (שלישי) את אסעד דקה, תושב בקה אלגרביה בן 51, החשוד במסירת הטלפונים הניידים לחבר הכנסת באסל גטאס שעל פי החשד העביר מכשירים אלה לאסירים ביטחוניים  בכלא "קציעות". מדובר באחיו של האסיר הביטחוני וואליד דקה, שהורשע ברצח החייל משה תמם ומרצה עונש מאסר עולם. כבר אתמול נחשף בדיון שהתקיים בבית משפט השלום בראשון לציון בעניין הארכת מעצרו של גטאס, כי לחוקרי המשטרה היה ידוע כי אסעד דקה העביר, לכאורה, את הטלפונים לגטאס. חבר הכנסת מהרשימה המשותפת סירב לחשוף את זהותו של דקה בהעברת המעטפות שהכילו את הטלפונים הניידים. לאחר שבוצע איכון למכשירי הטלפון של גטאס ולטלפונים הניידים שנמצאו ברשותו של האסיר, עלו על עקבותיו. 



דקה יובא לחקירה במשרדי להב 433 בלוד ובסיומה יובא ככל הנראה יובא להארכת מעצר. במשטרה הבהירו כי בהתאם להתפתחות החקירה בכוונתם לבצע את מעצרו של חשוד תושב זמר בן 52.



יצוין כי היום בשעות אחר הצהריים יקבלו במשטרה החלטה לגבי המשך מעצרו או שחרורו של גטאס בתנאים מגבילים. לא מן הנמנע כי המשטרה תבקש להאריך את מעצרו פעם נוספת לנוכח מעצרו של החשוד הנוכחי.



גטאס מסרב לעימות



כזכור, בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול ב־24 שעות את מעצרו של גטאס. בכך נעתר בית המשפט חלקית לבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של חבר הכנסת בארבעה ימים.



בטרם נפתח הדיון בעניינו אמר ח"כ גטאס: "יש לי עדיין תקווה שבית המשפט הזה הוא אי של שפיות, שיקול דעת ושכל ישר. אני לא חושש לדבר ולא מתכוון לשתוק. כשאשתחרר אדבר ועוד איך". ח"כ גטאס נופף בידיו לעבר חבריו לסיעה, ח"כ חנין זועבי וח"כ ג'מאל זחאלקה, ולפעילי בל"ד שהגיעו לאולם להביע תמיכה. בכניסה לבית המשפט נאספו עשרות פעילי התנועה, שהניפו שלטים וקראו: "שחררו את גטאס, הפסיקו את הרדיפה הפוליטית". 



ח"כ גטאס בבית המשפט היום. צילום: קוקו
ח"כ גטאס בבית המשפט היום. צילום: קוקו



בדיון הצביע נציג המשטרה על ממצאים מהותיים וטען: "נוכח התפתחות החקירה, מדובר בבקשה מדודה. החקירה נשאה פירות רבים מאז הארכת המעצר הקודמת והביאה לפעולות חקירה חדשות". 



בבית המשפט נחשף עוד כי ח"כ גטאס מסרב לעימות עם האסיר דקה, שכאמור, קרוב משפחתו נעצר היום. "אם העימות יכול להפליל את דקה, אני מסרב. לא מתפקידי להפליל אסיר עולם שמבלה 31 שנים בכלא". במשטרה חושדים כי זו אינה הפעם הראשונה שח"כ גטאס מעורב בהברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים.



בבית המשפט טענה פרקליטתו של ח"כ באסל, עו"ד לאה צמל, כי "מבחינתנו ומבחינת כל אדם שח"כ גטאס מייצג אותו, כל הארכת מעצר נוספת תהיה אך ורק משיקולים זרים, פוליטיים ותו לא". לדבריה השר גלעד ארדן, האחראי על הרשות החוקרת, מתערב בחקירה מיומה הראשון ומפעיל את כל כוחו ומירב השפעתו עליה. 



בהחלטתו להאריך את מעצר ח"כ גטאס, אמר השופט מנחם מזרחי: "זו אינה החלטה קלה, לא משום כבודו האישי, אלא דווקא נוכח המשמעויות החוקתיות הנלוות למעצר שכזה. לכן אני בודק את החומרים בחרדת קודש. אילו היה בפני חשוד אחר, שאינו ח"כ, הייתי נעתר לימים רבים יותר של מעצר".