בישראל ממשיכים להגיב בחריפות על ההצבעה במועצת הביטחון של האו"ם: משרד החוץ הודיע היום (שלישי) על הפסקת "פעילות המשב" - הסיוע הבינלאומי לאנגולה, אשר הצביעה בעד ההחלטה נגד ההתנחלויות. 

שגריר ישראל באנגולה, אורן רוזנבלט, העביר איגרת למשרד החוץ במדינה ובה הודיע על הפסקת הפעילות. ממשרד החוץ בישראל נמסר כי השגריר רוזנבלט ייפגש היום עם סמנכ"ל אפריקה והמזרח התיכון במשרד החוץ של אנגולה. "הוא יעביר את מסרי ישראל המביעים את אכזבתה וכעסה של ישראל על הצבעתה של אנגולה", ציינו במשרד.
שגריר אנגולה בישראל  זומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ, יחד עם שאר נציגי המדינות שהצביעו בעד ההחלטה נגד ישראל באו"ם

בישראל ציפו כי אנגולה תימנע מההצבעה לאור היחסים החמים בין ישראל ומדינות אפריקה. כלי תקשורת באפריקה מדווחים כי  ארגונים פרו פלסטינים בדרום אפריקה קוראים לאנגולה להחזיר את השגריר מישראל במחאה על הצעדים של ישראל. 
ההחלטה במשרד החוץ בעניין אנגולה התקבלה אחרי ששגריר ישראל באוקראינה, אלי בלוצרקובסקי, זומן לשיחת הבהרה אתמול במשרד החוץ בקייב. בסוף השבוע ביטל ראש הממשלה ושר החוץ נתניהו, את ביקורו של ראש ממשלת אוקראינה בישראל, לאחר שארצו תמכה בהחלטה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון - וגם זימן את שגריר המדינה לשיחה. בנוסף אמר נתניהו לשרים בישיבת הקבינט האחרונה להימנע מנסיעה למדינות המצביעות בעד ההחלטה.