ביקורת נשמעת היום (שלישי) לאחר הפרסום שטוען כי ישראל החליטה להיעדר מההצבעה באו"ם בנושא איסוף חומר מפליל על פשעי מלחמה בסוריה כדי לרצות את רוסיה. לפי הפרסום, משרד החוץ המליץ כי ישראל תצביע בעד ההחלטה, שיכולה לסייע להעמיד לדין בעתיד פושעי מלחמה ממשטר אסד, אך לבסוף משרד ראש הממשלה העביר הנחייה שלא להגיע להצבעה. פוסט ויראלי במיוחד שתקף את החלטת הממשלה פורסם על ידי ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד), שסיפר על אביו ניצול השואה טומי לפיד ז"ל ואמר "אבא שלי צועק מהבוקר, הוא לא היה סולח לנו".

לפיד כתב: "היום יום ההולדת של אבא שלי. אילו היה חי, הוא היה בן 85. לעתים קרובות אני שואל את עצמי מה הוא היה חושב על המתרחש כרגע בישראל, אבל יש ימים כמו היום, שהוא פשוט צועק לי את זה. אבא צועק מהבוקר". 

"אבא היה ניצול שואה. זה לא היה רק פרט ביוגרפי, אלא החוויה המרכזית של חייו. זה מה שעיצב את תפיסתו המוסרית, וגם את הציונות הלוהטת וחסרת הפשרות שלו.  בסוריה נרצחים ילדים. עשרות אלפי ילדים רעבים כמו שהוא היה, מופצצים כמו שהוא היה, נידונים למוות כמו שהוא היה. ואנחנו לא טרחנו לבוא להצבעה. אפילו לא ביקשו מאתנו לעזור, רק לנקוט עמדה מוסרית, וגם את זה לא עשינו. אבא תמיד האשים את העולם על כך ששתק. על כך שלא עשה דבר בזמן שהוא היה בגטו ואבא שלו – הסבא שלי – נספה בתא הגזים. אם הוא היה שומע ששתקנו ברגע הזה, הוא לא היה סולח לנו". 
ההחלטה הישראלית זכתה לגינויים רבים נוספים ברשת. כזכור, מסר קבוע של ישראל הוא שהאו"ם עוסק באובססיביות בסכסוך הפלסטיני "במקום בטבח בסוריה". צעד זה של ממשלת ישראל עשוי היה לפגוע בהזדמנות שלדעת גורמים באו"ם הייתה יכולה לעזור משמעותית לסיכויים של העמדה לדין של גורמים המבצעים טבח עם בסוריה. ראוי לציין כי בסופו של דבר ההחלטה עברה ברוב גדול, כשישראל וכמה מדינות נוספות בלבד נמנעות או מצביעות נגד.