סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי (ליכוד) ביקרה היום את החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לצמצם את היחסים הדיפלומטיים עם המדינות שהצביעו בעד החלטה 2334, המבקרת את הבנייה בהתנחלויות ומגדירה אותן כלא חוקיות, ואמרה כי עדיף היה לפעול להידברות עם המדינות. בראיון שהעניקה סגנית השר לדוד חכם בארשת מורשת של קול ישראל, אמרה חוטובלי כי "אנחנו לא מתכוונים להכתיב לאף אחד אבל גם לא נקבל תכתיבים מאף אחד. אנחנו מדינה ריבונית שרוצה שהעם שלה יחליט בשבילה. לא האו"ם ולא ארצות הברית אחראיים על גורל העם הזה.



"עם זאת, לא חשבתי שזה רעיון טוב לבטל את הביקורים. היה אפשר לקבל את האנשים האלו ולהסביר להם שההחלטה שלהם לא משרתת את האינטרסים שלהם ולא של האזור, פשוט להסביר להם. לא צריך לקבל אותם בפרחים. היה כאן מחטף בליל שבת לפגוע בישראל. אנחנו לא נבהלים מהחלטות באו"ם", הוסיפה חוטובלי.



כזכור, מאז שעברה ההחלטה במועצת הביטחון ביום שישי האחרון, ביטל ראש הממשלה את פגישתו עם ראש ממשלת אוקראינה, ולדימיר גרויסמן, שהיה אמור להגיע לישראל ואת פגישתו הראשונה עם ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי במהלך הוועידה הכלכלית בדאבוס. בלשכת נתניהו טענו כי לא נקבעה פגישה עם מיי ולכן לא בוטלה פגישה, אך הבריטים הודיעו כי אכן נקבעה פגישה והיא בוטלה.