אבי גבאי, שהיה בין מייסדי מפלגת כולנו וכיהן מטעמה בממשלה כשר להגנת הסביבה, עד להתפטרותו לפני כחצי שנה בשל התנגדותו למתווה גז, הפתיע הבוקר (חמישי) רבים כשהודיע על התפקדותו לשורות מפלגת העבודה. גורמים בעבודה מעריכים שהוא שוקל להתמודד על ראשות המפלגה. השר לשעבר נפגש אמש עם ח"כ יחימוביץ' והבוקר עם יו"ר המפלגה יצחק הרצוג והודיע להם על המהלך הצפוי.





גבאי פרסם הבוקר פוסט ארוך בדף הפייסבוק שלו בו הודיע על התפקדותו לשורות העבודה וגם הסביר את נימוקיו: "הבטחתי שאודיע על צעדיי והבטחתי שאשאר במערכת הפוליטית והנה אני מקיים את שהבטחתי: בתקופת חברותי בממשלה, הבנתי שפוליטיקאי נטול כוח פוליטי משל עצמו, משול על פי רוב ליועץ טוב ולא יותר מכך. לכן החלטתי לצאת למסע לתיקונה של מדינת ישראל, אומר מיד: אני לא חושב שבידי לתקן לבדי בעיות ומחלות בנות עשרות שנים, אבל עם רצון בלתי נלאה שלי ועם עזרה, סיוע ותמיכה שלכם, אני חושב שזה לחלוטין לא בלתי אפשרי".



"כצעד ראשון ובתור התחלה אני מבקש את תמיכתכם בגיבוי וביצירת כוח פוליטי שיאפשר לממש את התפישות האחרות שלנו לגבי אומץ ויושרה בשלטון. מאז שהתפטרתי פגשתי רבים מהדמויות המוכרות במערכת הפוליטית וגם כאלה ששוקלים להצטרף אליה ובחנתי מהי הדרך הנכונה לייצר השפעה של ממש", כתב. "אני יודע שרבים מכם ציפו שאקים או אצטרף למפלגה חדשה. שקלתי את האפשרות, התלבטתי לא מעט ולבסוף החלטתי ללכת עם האמת שלי ולבחור בדרך מאתגרת יותר וטריוויאלית פחות ולהצטרף למפלגת העבודה. למדתי ששינוי של ממש אפשר להוביל רק דרך המפלגות הגדולות ולא דרך מפלגות קטנות שמפציעות עם הבטחה גדולה, אבל אם נהיה כנים עם עצמנו, מזה 40 שנים שהמפלגות הללו לא מצליחות לייצר שינוי משמעותי באופן ניהול המדינה".



גבאי התייחס למצבה הקשה של מפלגת העבודה בסקרים ואמר: "גם אני יודע שהמפלגה רחוקה מימי השיא שלה, אבל זה בדיוק האתגר, לסייע ולחזק את המפלגה היחידה שהיא לטעמי אלטרנטיבה שלטונית אמיתית ולא סינתטית, לשלטון נתניהו. זה גם בדיוק היתרון של מי שכבר שכחה מה זה להיות מפלגת שלטון. תרבות השלטון כיום היא אולי הבעיה הגדולה ביותר שלנו וצריכה תיקון גדול שיכול להתבצע רק ממי שתקופה ארוכה לא נמצא בו. ואתם - אלה שקראו וביקשו ממני להיות מעורב, אלו שצלצלו בהתרגשות כשהתפטרתי, שאמרו שבהתפטרותי שמרתי על כבוד הפוליטיקה והותרתי תקווה שיש עוד ערכים ויושרה ולא רק היצמדות לכיסא ואלו שמשתוקקים למנהיגות עם אומץ לב ציבורי לכם אני קורא, בואו והצטרפו אלי".





"איש ציבור מהמעלה הראשונה"


כאמור, בכירי המפלגה בירכו על המהלך: ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג כתב: "אבי גבאי, אני מברך על הצטרפותך, ברוך בואך למפלגת העבודה! הצטרפותך היא בשורה חשובה ואני קורא לעוד אנשים טובים וישרים שרוצים בשינוי להצטרף אלינו ולהמשיך לבנות ולהרחיב את האלטרנטיבה היחידה לשלטון".



ח"כ ציפי לבני הוסיפה: "אבי גבאי, ברוך הבא למחנה הציוני! טוב שבאת, ביחד צריך להרחיב את השורות". עמיר פרץ, שמתמודד לראשות מפלגת העבודה, הוסיף: "אבי גבאי ידידי הוא איש ציבור מהמעלה הראשונה, בעל ערכים, יושרה ואומץ לב. אבי הצטרפותך למפלגה היא צעד חשוב ותחזק אותנו במאבק להחלפת השלטון".



ח"כ עמיר פרץ, המתמודד על ראשות המפלגה כתב: "אבי גבאי ידידי הוא איש ציבור מהמעלה הראשונה, בעל ערכים, יושרה ואומץ לב. אבי - הצטרפותך למפלגת העבודה היא צעד נכון וחשוב ותחזק אותנו במאבק להחלפת השלטון".



מתמודד נוסף, אראל מרגלית, הצטרף לדברים: "מברך את אבי גבאי שהצטרף למפלגת העבודה - איש אשר במקום לזחול לממשלת נתניהו - ידע לצאת ממנה. אלה אנשים שאנו צריכים איתנו בדרך להחלפת נתניהו". אפילו השר נפתלי בנט בירך: "אבי, ללא קשר למחלוקות פוליטיות, הצטרפותך היא ברכה. מאחל לך המון הצלחה!". הודעות ברכה פרסמו גם עומר בר לב ואיתן ברושי.