ראש הממשלה בנימין נתניהו קשר היום (חמישי) בין הנעשה בסוריה לבין נאומו של מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי ואמר כי "מבט מן האוויר ממחיש בצורה ברורה את ממדי החורבן של מדינות וערים, טבח המוני מתבצע בחפים מפשע. עם כל הכבוד לאלה שמדברים על לב הסכסוך במזרח התיכון, זהו האסון הגדול והאמיתי שפוקד את אזורנו - לא הסכסוך שלנו עם הפלסטינים, שהוא שולי יחסית. בכמה חודשי לחימה בסוריה, בתימן ובסודן נהרגים יותר אנשים מאשר במאה שנות סכסוך אצלנו".



במהלך טקס מסדר כנפיים של טייסי חיל האוויר הוסיף נתניהו: "ישראל היא עוגן של יציבות ושל ביטחון באזור, היא הכוח שמונע את המשך המפולת, ואת זה מבינים רבים רבים בעולם וכמובן בארצות הברית".



את הדברים אמר נתניהו לאחר שנשיא ארצות הברית הנכנס דונלד טראמפ טען אמש כי האו"ם מוטה נגד ישראל. לדבריו הארגון הבינלאומי אינו מגשים את הפוטנציאל שלו ונכשל בפתרון הבעיות בעולם. "מתי ראיתם את האו"ם פותר בעיות? הוא לא, אלא רק יוצר אותן", אמר נשיא ארצות הברית הנבחר.



דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס



עוד הבהיר הנשיא הנבחר כי לדעתו ישראל זוכה ליחס לא הוגן מצד האו"ם. "אם תסתכלו על מה שקורה, הם מתמודדים עם עשרות החלטות של מועצת הביטחון, בשעה שמדינות אחרות, מקומות ממש מזוויעים שמתייחסים לבני אדם בצורה נוראית, מעולם לא הותקפו בידי האו"ם", טען טראמפ. "אז בהחלט קורה משהו, וזה מאוד לא הוגן כלפי ישראל". דבריו של טראמפ מגיעים בתגובה לדברים שנשא אמש מזכיר המדינה קרי שהתווה את קווי היסוד של ארצות הברית לגבי הסדר עתידי עם הפלסטינים.



נתניהו אמר עוד בנאומו בחצרים כי ישראל משקיעה בביצור כוחה. "האם זה מקרי שישראל נותרה מחוץ למעגל ההרס? שהרי במרחק קטן מאתנו מתחוללים קרבות אכזריים לחיים ולמוות – ואילו אנו שומרים על מעמדנו כמבצר דמוקרטי, יציב ומשגשג? התשובה היא שכל זה רחוק מלהיות מקרי, מסיבה פשוטה: במקביל להתעוררות האסלאם הקיצוני –אנחנו משקיעים השקעה עצומה בביצור כוחנו. עוצמה חורצת".



"תקופה מלאת אתגרים"



בטקס 34 בוגרי טייסת קיבלו את כנפי הטיס שלהם. בפעם הראשונה יצאו היישר מתוך הקורס טייסים להסבה על מטוס האדיר החדש. "אתם עומדים כאן בשיאה של דרך מהקשות ומהמאתגרות שיש, שהפכה אתכם למפקדים ולטייסים" אמר הרמטכ"ל, גדי איזנקוט. "לאחר שלוש שנים אתם זוכים לקבל את כנפי הטיס המוענקות אך ורק לאלו הנחושים להוביל ולנצח בכל תנאי, לאלו שהאמינו ביכולתם וגרמו לכולנו להאמין בהם. אתם מצטרפים לשורות הפיקוד בתקופה מלאת אתגרים ושינויים עמוקים".



"ממחר תהיו חלק מחיל המפעיל רשת מתקדמת של טכנולוגיות על, באוויר ועל הקרקע ומונע על-ידי רוח אנושית, סוחפת ופורצת גבולות", אמר מפקד חיל האוויר האלוף אמיר אשל שלו זהו טקס הסיום האחרון לפני שהוא פורש מהצבא. "אתם חלק מחיל המוכיח בהפעלה יומיומית, נועזת ויצירתית, בכל רחבי המזרח התיכון, שהבלתי אפשרי- אפשרי. מכם הבוגרים, מצופה לנהוג באומץ, באוויר ועל הקרקע, תוך נכונות להקריב, ללמוד משגיאות ולדבוק בערכי צה"ל. מי שאמון על עיקר עוצמתה של ישראל ראוי שינהג בשיקול דעת וישמור על דמותנו המוסרית, הבסיס לצדקת דרכנו. זהו תפקידכם".



סיום קורס טיס. צילום: דובר צה"ל
סיום קורס טיס. צילום: דובר צה"ל