אישור מיוחד: הממשלה צפויה להעניק הבוקר (ראשון) סמכות לראש הממשלה בנימין נתניהו לגייס תרומות בארץ ובעולם כדי לקיים את חגיגות ה־70 למדינת ישראל. בנוסף, הוחלט להקים מנהלת מיוחדת לאירועי ה־70 למדינה, בעלות של חמישה מיליון שקל, שיוצאו מתקציב משרד התרבות. תכנון האירועים נתקל במהמורה כבר לפני כעשרה ימים, כאשר שרת התרבות והספורט מירי רגב, שהיא גם השרה לענייני טקסים וסמלים, ביקשה ממשרד האוצר שיעגן בתקציב את חגיגות ה־70 למדינת ישראל. בתגובה נענתה רגב כי לאור הקיצוצים בתקציב, האוצר מתנגד לשריין את הסכום בתקציב הנוכחי. נתניהו, שצידד בשרה, אמר לה: "עזבי את כחלון, אנו נגייס תרומות". השרה רגב שאלה אותו: "אתה תהיה ערב? אתה תהיה הפרזנטור?", ונתניהו השיב בחיוב.



כשרגב איבדה את סבלנותה כלפי משרד האוצר וטענה כי זו בושה שהמדינה תצטרך "לקבץ נדבות", אמר לה נתניהו כי גם בניית הכנסת ובניית בית המשפט העליון התאפשרו בין היתר הודות לתרומות. בסיומו של הדיון קיבלה רגב את המלצת ראש הממשלה להגיש הצעת מחליטים מיוחדת, שתאפשר גיוס תרומות לאירועי ה־70 של המדינה.



עוד אמרה באותו מעמד: "אני מודה לראש הממשלה שהתערב במחלוקת שהייתה ביני ובין האוצר וקיבל על עצמו את גיוס התרומות לאירועי ה־70 למדינת ישראל. אני כמובן חושבת שהאירועים צריכים להיות ממומנים על ידי תקציב המדינה בצורה ראויה ומכובדת. מדינה צריכה להוקיר ולחגוג את ציוני הדרך שלה כראוי ובוודאי שאת יום עצמאותה”.



גורם פוליטי בכיר אמר ל"מעריב־השבוע" כי "מדובר במלחמות תקציב שיוכרעו בקרוב. קשה לי להאמין שמדינה כמו ישראל תצטרך לשלוח את ראש ממשלתה לגייס תרומות לחגיגות. המדינה תעמוד בזה".