על רקע הפרסומים על חקירתו הצפויה, ראש הממשלה בנימין נתניהו שולח מסר לאופוזיציה. בישיבת שרי הליכוד השבועית אמר להם הבוקר (ראשון) ראש הממשלה: "אני מציע לאופוזיציה להירגע ולשלוח צפירת הרגעה לחייטים". כאמור, את דבריו של נתניהו נאמרים על רקע הדיווחים כי בימים הקרובים הוא צפוי להיחקר באזהרה בחשד לקבלת הטבות ומתנות מאנשי עסקים.

בהמשך התייחס נתניהו לאירוע הירי שהתרחש הלילה במועדון ה"ריינה" באיסטנבול במהלכו מחבל מחופש לסנטה קלאוס ירה למוות ב-39 בני אדם ופצע 69 נוספים, ביניהם גם שתי ישראליות שאחת מהן נפצעה בינוני והשנייה אותרה בבית חולים מקומי לאחר שהוגדרה מספר שעת כנעדרת. "המאבק בטרור הוא מאבק עולמי, הקנצלרית מרקל אמרה בסוף השבוע את מה שאנחנו אומרים הרבה שנים - שהאיום הגדול ביותר על עתידו של העולם הוא מצד הטרור של האסלאם הקיצוני. כמובן שהטרור הזה ממשיך להכות, רק הלילה עם הפיגוע הקטלני בטורקיה. אנחנו שולחים תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים, שלצערנו כוללים גם אזרחית ישראלית". 

כפי שפורסם אמש, ראש הממשלה יתאם בתחילת השבוע מועד בו יגיע ללשכתו בירושלים צוות החקירה, בראשותו של ראש היאח"ה תנ"צ כורש בר נור. מיד לאחר מכן, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יוציא הודעה רשמית על הנחייתו לעבור מבדיקה לחקירה. על אף שהיועמ"ש כבר אישר למשטרה לעבור משלב הבדיקה לשלב החקירה, נמנעים מנדלבליט והעובדים תחתיו, וכן המשטרה, מלהוציא הודעה רשמית בעניין.

ל"מעריב אונליין" נודע כי צוות החוקרים הבכיר ביותר במשטרה נערך לחקירת ראש הממשלה, וכן בהמשך לגביית עדות בשלב הראשוני, מבנו הבכור יאיר נתניהו, במסגרת אחת משתי הפרשות שנבחנו בחודשים האחרונים. בינתיים, המשטרה מנסה לגייס עד מדינה שיאשש את המסמכים והמידע שהעביר לחוקרים במהלך הבדיקה שנערכה.

יגיע למתן עדות? יאיר נתניהו. צילום ארכיון: מרק ישראל סלם