לאחר שנחקר אמש במשך שעות ארוכות בחשד לקבלת טובות הנאה לכאורה, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (שלישי) לחשדות נגדו. בהודעה שפרסם דרך חשבונות הטוויטר והפייסבוק שלו, כתב ראש הממשלה: "שנים ארוכות של רדיפה יומיומית נגדי ונגד משפחתי התבררו אתמול כלא כלום - שום דבר". עוד הוסיף נתניהו: "אני חוזר ואומר - לא יהיה כלום - כי אין כלום".  


חקירתו של נתניהו נערכה במעונו ע"י צוות החוקרים הבכיר בראשותו של תנ"צ כורש בר נור מפקד היאח"ה (היחידה ארצית לחקירות הונאה בלה"ב 433) ונמשכה למעלה משלוש שעות. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פרסם אמש הודעה לאחר צאת החוקרים ממעון ראש הממשלה ומסר כי במסגרת הבדיקה ביררו חוקרי משטרת ישראל שורה ארוכה של טענות לכך שראש הממשלה ביצע לכאורה עבירות מתחום טוהר המידות. הבדיקה התפתחה והסתעפה לכיוונים שונים מאלו שהחלה בהם".






נתניהו ומנדלבליט. צילום: פלאש 90


התיקים שנסגרו


בהודעתו, היועמ"ש מנדלבליט לא פרט על הפרשיות עליהן נחקר נתניהו, אך כן הסיר מעט מהאיפול בנוגע לבדיקות נגד נתניהו ופרט כי החשדות לקבלת מימון אסור והפעלת מטה בחירות כפול בשנת 2009, הטיית הפריימריז בליכוד בשנת 2009 באמצעות זיוף נתונים במערכות המחשב, מימון כפול של נסיעות לחוץ לארץ או קבלת טובות הנאה ומימון טיסות לחוץ לארץ מבעלי הון, כל פרשיות אלו נבדקו, אך לא נמצא בהן מקום לחקירה פלילית.

היועמ"ש הוסיף כי "חלק מן הטענות עלו כבר בראשית הבדיקה, במידע המקורי אשר בעקבותיו נפתחה הבדיקה, בעוד שחלק מהן התגלה רק מאוחר יותר, מעת לעת, תוך כדי ניהול הבדיקה. למעשה, הבדיקה הייתה מורכבת ממספר בדיקות שונות שנערכו זו אחר זו ברציפות כמקשה אחת". בהתאם לכך, הנחה היועץ המשפטי לממשלה את משטרת ישראל להרחיב את הבדיקה, כך שתכלול גם את בירורן של טענות נוספות מסוימות שעלו תוך כדי ניהול הבדיקה.

חלק מהחשודים האחרים הקשורים לפרשה נחקרו גם הם בימים האחרונים. בינתיים, ממשיכים הן במשרד המשפטים והן במשטרה על מידור ואיפול רב פרטי החקירה וזאת בעיקר בשל החשש מנפיצות, שיבוש ורגישות יתר שמדובר בראש ממשלה מכהן. נתניהו עצמו צפוי להיחקר לפחות פעם נוספת במסגרת השלמת החקירה.