חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) נאמה היום (חמישי) במסגרת יום הדמוקרטיה שארגנה אגודת הסטודנטים ובית ספר לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי הרצליה. היום היה בסימן הישראליות המשותפת ולבני התייחסה בו גם להרשעתו של אלאור אזריה אתמול בבית הדין הצבאי. מתחה ביקורת על הקראים להעניק חנינה לחייל היורה ואמרה כי הם אינם מכבדים את הכרעת בית הדין. 



"הסתבר שאנחנו מחולקים לשני שבטים שונים עם ויכוח קשה, נוקב ואלים על ערכים", אמרה שרת המשפטים לשעבר. "החלוקה סביב מקרה אזריה היא החלוקה האמיתית של החברה בישראל: איזה צבא אנחנו רוצים ומה השלטון שאמור להוביל את המדינה הזאת - שלטון החוק או שלטון הרחוב".



לבני התייחסה גם לקריאות להעניק לאזריה חנינה ואמרה כי היא לא מהווה תחליף לפסק דין והפוליטיקאים הם לא ערכאת ערעור. "עם אלה שזועקים חנינה בעוד טרם יבש הדיו על פסק הדין - כולל ראש הממשלה - יש לי ויכוח קשה", הסבירה, "אי אפשר להגיד שמכבדים את הכרעת הדין ובאותה נשימה כבר לדרוש חנינה - עוד לפני שנגזר בכלל העונש".



לבני אמרה כי היא יודעת מה העצה הטובה ביותר שאפשר לתת לפוליטיקאי היום - "לך עם ההמון או לפחות תשתוק. המתלהמים, הפופוליסטים והשותקים משתפים פעולה עם השינוי הערכי העמוק שעוברת החברה בישראל. מה שנדרש עכשיו זה לא חנינה לכולנו - אלא הנהגה עם עמדה מוסרית שמוכנה להלחם עליה".



לדבריה, הכרעת הדין הייתה יכולה להיות סיום של משבר ערכי. "אבל איך ראש הממשלה ייתן גיבוי מלא לבית דין - כשהוא עסוק בלפגוע במערכות אכיפת החוק והמשפט בגלל השחיתות האישית שלו? מי שלא יודע לתת גיבוי לצה"ל מול המון ישראלי - לא ראוי לתת פקודות לצה"ל".