עו"ד יעקב וינרוט, פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר היום (שישי) בהצהרה לתקשורת כי "כל בר דעת מבין שאם חבר קרוב מביא לחברו סיגריות כמתנה אין בזה בדל של איסור ועבירה פלילית". וינרוט ציין כי הוא מתייחס לפרשה בהתאם לפרטים שמסוקרים בתקשורת ולא מעבר לכך, ואמר כי הוא "משוכנע שכאשר יישמעו תשובותיו של ראש הממשלה בחקירה, יתברר לכל שומע שבכל הדברים האלו אין שום חשש או אבק של עבירה פלילית. בחשדות אין ממש".



וינרוט התייחס גם לפרשה השנייה עליה נחקר נתניהו, פרשה עליה מוטל חיסיון ונחשבת חמורה יותר. "לגבי הפרשה השנייה - מה שאני יכול לומר שוב מתייחס רק לדברים שפורסמו בתקשורת. אחרי ששמעתי את תשובות ראש הממשלה הייתי ונשארתי רגוע. לא מדובר בכספים, לא מדובר בהלוואה, לא מדובר במשהו שמקים עבירה", אמר וינרוט בצהרה שנתן לפני כניסת השבת.



ראש הממשלה נחקר אמש בשנית במעונו בירושלים בחשד לקבלת טובות הנאה מאנשי עסקים. נתניהו נחקר על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות (יאח"ה) בהשלמה לחקירה שהחלה ביום שני השבוע. בחקירה נשאל נתניהו לגבי הפרשה השנייה המשמעותית הנמצאת תחת איפול וחיסיון מוחלט. החקירה נמשכה כחמש שעות.



החקירה הראשונה של ראש הממשלה התקיימה ביום שני השבוע, לאחר שצוות חוקרים בכיר בראשותו של תנ"צ כורש בר נור מפקד היאח"ה (היחידה ארצית לחקירות הונאה בלה"ב 433) הגיעו למעונו של ראש הממשלה לצורך חקירה באזהרה, שנמשכה יותר משלוש שעות, בחשד לקבלת טובות הנאה לכאורה.



היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פרסם הודעה לאחר צאת החוקרים ממעון רה"מ ומסר: "במסגרת הבדיקה ביררו חוקרי משטרת ישראל, בפיקודו של ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת-ניצב כורש ברנור, שורה ארוכה של טענות לכך שראש הממשלה ביצע לכאורה עבירות מתחום טוהר המידות. הבדיקה התפתחה והסתעפה לכיוונים שונים מאלו שהחלה בהם".