לראשונה מאז פרש ממפלגת העבודה, הקים את מפלגת עצמאות ואחר כך פרש מהחיים הפוליטיים, יופיע ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, בפני "החוג המרכזי", פורום אידאולוגי של מפלגת העבודה בראשו עומדים ח”כ נחמן שי וח”כ לשעבר מיכאל בר זוהר, כך פורסם הערב (שבת) לראשונה בפלוג -הבלוג הפוליטי של טל שניידר. מפגש החוג עם אהוד ברק יתקיים ב-29 בינואר בתל אביב.



ח"כ נחמן שי, מראשי החוג, אמר הערב: “החוג המרכזי הוא חוג אידאולוגי ששואף לראות את מפלגת העבודה במקום המתאים לה – במרכז המפה הפוליטית עם שילוב של תפיסה ביטחונית ומודעות חברתית. שילוב רביניסטי שהביא אותנו לשלטון וגם יכול להחזיר אותו לשלטון".



"לצערי מפלגת העבודה הלכה שמאלה מדי. החוג המרכזי רוצה להחזיר את המפלגה למקומה הטבעי ולסמן אותה כמפלגה שיה לה מה לומר בתחומי ביטחון וחברה ולא רק כמפלגה שמחפשת מנדטים", הוסיף ח"כ שי.



לדבריו, "לאהוד ברק יש בהחלט מקום בצמרת מפלגת העבודה. אני בהחלט רוצה לראות אותו חוזר. אני לא יודע עם בעמדת המוביל אבל בהחלט בצמרת המפלגה. לאהוד ברק יש הרבה מה להציע. עם כל משקעי העבר ועם כל ההסתייגויות אני לא פוסל את שובו".



ח"כ שי הוסיף כי "לדעתי מוקדם לראות בהופעה שלו אצלנו בחוג את מופע ההשקה של חזרתו למפלגת העבודה כיוון שהוא הצהיר כבר כמה פעמים שאין לו עניין לשוב לפוליטיקה. אנחנו הזמנו אותו לשמוע את השקפותיו בנושאים שונים. ברק מגשש ובודק את דרכו ולך תדע, אולי הוא באמת מחפש את דרכו בחזרה".



בתקופה האחרונה מרבה ברק לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו באמצעות הטוויטר, בצורה שלדעת רבים מהווה את האופוזיציה הטובה ביותר לנתניהו. למרות קריאות לחזור לפוליטיקיה, ברק עצמו אמר כי אין בכוונתו לעשות קאמבק.