ההקלטות שבין ראש הממשלה בנימין נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס אשר מכונות כפרשה 2,000, בוצעו על ידי מי שהיה אז ראש לשכתו של נתניהו, ארי הארו, ובידיעתו, כך נחשף היום (ראשון). הארו נמצא כיום גם הוא בחקירה משטרתית בחשד לעבירות של מרמה, וההקלטות בין נתניהו למוזס נחשפו במהלך חקירתו, כאשר שוטרי יחידת להב 443 פשטו על ביתו והחרימו מסמכים, מחשבים וטלפונים סלולריים, שם נמצאה ההקלטה. במהלך חקירתו של הארו נטען כי בוצעו ניסיונות לגרום לו להפוך לעד מדינה, אך האחרון סרב.



כזכור, נחשף הבוקר על ידי ערוץ 2, כי החקירה בפרשה 2,000 עוסקת בהקלטות שנמצאו בין נתניהו למוזס, בו השניים קיימו התדיינות על סגירת העיתון "ישראל היום", או גיליון השבת שלו, שמתחרה במוסף הדגל של ידיעות אחרונות, "שבעה ימים", וזאת בתמורה לסיקור חיובי של ראש הממשלה בעיתונו של מוזס. המו"ל עצמו נחקר בפרשה ושוחרר לביתו בתנאים מגבילים. עוד דווח בחדשות 2 כי אם יהיה כתב אישום, מוזס יהיה עד תביעה ונתניהו יהיה הנאשם. 


.


ההקלטות נתפסו בביתו. ארי הארו, צילום: פלאש 90
ההקלטות נתפסו בביתו. ארי הארו, צילום: פלאש 90



ההקלטה של שיחת מוזס ונתניהו הגיעה ליועמ"ש לפני חודשים. כבר לפני שבועות ארוכים הגיעו במשטרה למסקנה שחייבים לעבור לחקירה פלילית גלויה, ומאז מנסים לשכנע את היועמ"ש שזה הדבר שנחוץ, לעבור לחקירה מלאה. בצמרת משרד המשפטים התקיימו התייעצויות, וגם פרקליט המדינה היה סבור שיש לפרשה היבטים ציבוריים. כשהפרשה הזו חברה לפרשת הסיגרים שבה עוסקים בימים האחרונים, המליץ היועמ"ש על חקירה באזהרה.



פרשה 2,000 היא הראשית מבין שתי פרשות העומדות מול ראש הממשלה ועליהן הורה היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה רשמית בסוף חודש דצמבר שנה שעברה. הפרשה השנייה, המכונה בידי המשטרה פרשה 1,000 עוסקת במתנות בשווי עשרות אלפי דולרים שקיבל, לכאורה, ראש הממשלה מאנשי עסקים, בהם סיגרים ואלכוהול רב. חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה יתאמו בימים הקרובים מועד לחקירה נוספת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שתתקיים לאחר שיושלמו חקירות של מספר אנשי עסקים נוספים שייתכן שיש להם מידע בנושא. זאת, כדי לגבש ראיות לכאורה לנורמה התנהלותית של נתניהו מול אנשי עסקים בעלי הון.