חברת הכנסת מטעם "המחנה הציוני", ציפי לבני, הגיבה היום (ראשון) על לחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהן נחשף כי נתניהו ורעייתו קיבלו לכאורה סיגרים ושמפנייה בשווי מאות אלפי שקלים, וכן מתנות יקרות נוספות מאנשי עסקים. עוד קוראת לבני ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, לסיים את החקירה כמה שיותר מהר. 



 


בראיון לניסים משעל ודרור רפאל ב-"103FM" אמרה: "הייתי שמחה אם היה ראש ממשלה צנוע ולא נהנתן, אבל אם יש ראש ממשלה נהנתן, יתכבד ויממן את זה מכיסו. אני מניחה שאם היה מדובר באיזה אירוח שבו הוא קיבל קופסת סיגרים ושמפניה לא הייתה נפתחת חקירה פלילית, אבל אם מדובר בשיטה שבה אתה מממן את המותרות שלך מאנשים עשירים שמסתובבים בדרך כלל סביב השלטון, הדבר הזה פשוט אסור". צריך להבין מה החוק קובע. נתניהו הוא הראשון שצריך לדעת את זה. אסור לאיש ציבור לקבל מתנות, אלא אם כן מדובר במתנה קטנת ערך בנסיבות העניין. אם נפתחה חקירה פלילית אני מניחה שהסיגרים, השמפניות וכל מה שיש שם זה לא דבר קטן ערך".

"ראש ממשלה שקם בבוקר ושואל מה אני אקבל מהציבור או ממי שנמצא סביבי, במקום לשאול מה אני צריך לתת לציבור, לא צריך להיות ראש ממשלה", טענה ח"כ לבני. "אתה רוצה להיות אוליגרך, איש עשיר, לחיות טוב? יש חיים אחרים, לא החיים הציבוריים ולא על חשבוננו. הקטע של קצת נהנתן לא מקובל עליי. אם ראש ממשלה מושחת ועובר על החוק בצורה שיטתית ומקבל כספים, זה לא משנה אם הכסף בא במעטפה, בכרטיס טיסה לאשתך או בהטבות מהחברים שלך. אם זה היה משהו קל, לא היינו נמצאים כיום בחקירה פלילית. אם היה מדובר במישהו שהגיע לאירוח והביא בקבוק שמפניה, הוא לא היה היום תחת חקירה. ראש הממשלה צריך להיות אדם ישר".

האם היית מגנה על ראש הממשלה לו הייתה תומכת בעמדותיו?
"מעולם לא הגנתי על אלו שעברו על החוק".

האם נתניהו מושחת בעינייך?
"כן. אלמלא בא עורך דינו ואמר שהוא קיבל מתנות, הייתי אומרת בואו נחכה, כי לא כל מה שמתפרסם בעיתון נכון, אבל עורך דינו אומר שקיבל מתנות". לבני הבהירה שלא תהיה מוכנה לשמוע מעורכי הדין את הטענה "כולם עושים את זה. דהיינו כל הפוליטיקאים מקבלים, כולם מושחתים, זו הנורמה. התשובה היא שלא, לא נכון, לא כולם כאלה. כמות המתנות שהחזרתי או דיווחתי עליהן למדינת ישראל מעידה עלי, ויש עוד רבים וטובים כמוני במערכת. המיעוט הוא זה שעובר על החוק. ינסו לטען שזה בכלל חוקי, וזה לא חוקי".

"נתניהו לעולם לא יעשה את המעשה הנכון. הוא יאחז בקרנות המזבח. הוא רוצה להיות ראש ממשלה כדי לחיות את אורח החיים הזה. לכן אני לא קוראת לו לעשות כלום. אני קוראת ליועץ המשפטי לממשלה לגמור את החקירה מהר, כמובן ביסודיות, כפי שנדרש ולא על חשבון האמת. לבדוק את כל העובדות ולקבל את ההחלטות במהירות. ככל שהאמת תצא לאור מהר יותר כך ייטב לכולנו", אמרה שרת החוץ לשעבר. 

לבני, שעבדה תחת ראשי הממשלה אריאל שרון ז"ל, אהוד אולמרט ובנימין נתניהו, ששלושתם נחקרו, הדגישה: "אין שום דבר בתפקיד הזה שדוחף למעשים פליליים. בפוליטיקה אתה יכול להישאר ישר ואתה יכול להיות שם כדי לתגמל את עצמך. מאוד חשוב, לקראת הבחירות שאני מקווה שיבואו בהקדם, מי האדם שיושב על הכיסא. אם הוא נמצא שם כי זה מוצא חן בעיניו, הוא אוהב את המעמד ואת ההטבות מסביב, אז נקבל ראש ממשלה מושחת. ואם אותו אדם רוצה להיות שם למרות המגבלות ולמרות שאתה לא יכול לקבל את הפיתויים מסביב, למרות שאתה נמצא בחשיפה קבועה ולמרות שאתה חייב לשמור על קלה כבחמורה, אז הוא ראוי להיות. אחר כך צריך לדבר על דעות".