לראשונה בסקרים: האופוזיציה יכולה להקים גוש חוסם לנתניהו. סקר של מכון גיאוקרטוגרפיה בראשות פרופסור אבי דגני קובע כי אם הבחירות היו מתקיימות היום , היו רשימות יש עתיד, המחנה הציוני, מרצ והרשימה המשותפת מגיעות יחדיו ל-60 מנדטים.
 
לדברי פרופסור דגני הסקר מצביע על שפל חדש לליכוד. הוא מסביר כי התוצאה בסקר נובעת "קרוב לוודאי, מהחקירות נגד נתניהו והתקפות הרבות עליו ועל משפחתו, ולכן רק 47% בטוחים היום בהצבעה עבורו לעומת 35.5% ללפיד".

המפלגה הגדולה ביותר. יאיר לפיד. צילום: מרק ישראל סלם

 
על פי הסקר יש עתיד מובילה כמפלגה הגדולה ביותר עם 27 מנדטים, לעומת 11 בכנסת הנוכחית. הליכוד צונח מ-30 מנדטים ל-22 מנדטים בסקר. המחנה הציוני בראשות הרצוג ולבני מקבל בסקר 13 מנדטים, לעומת 24 בכנסת הנוכחית. על פי הסקר המחנה הציוני הופכת לרשימה השלישית בגודלה ביחד עם הרשימה המשותפת שגם היא מקבלת בסקר 13 מדנטים, כמספר המנדטים שלה בכנסת הנוכחית. זינוק מרשים עושה בסקר מפלגת יהדות התורה שעולה מ-6 מנדטים ל-10 והופכת למפלגה הרביעית בגודלה.

מרצ עולה, ש"ס שומרת על כוחה 
 

הבית היהודי עולה בסקר במנדט אחד ומטפסת מ-8 ל-9 מנדטים. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עולה אף היא מ-6 מנדטים בכנסת הנוכחית ל-7 בסקר. לעומת זאת כולנו בראשות משה כחלון צונחת בסקר מ-10 מנדטים בכנסת ה-20 ל-6 מנדטים בלבד, כנראה בשל כישלונו של שר האוצר להביא לירידה במחירי הדיור.
 
רשימת מרצ בראשות זהבה גלאון רושמת עליה של 2 מנדטים, מ-5 בכנסת ה-20 ל-7 בסקר. ש"ס בראשות אריה דרעי שומרת על כוחה, 6 מנדטים. 
ניתוח הסקר מצביע על עובדה מרכזית אחת – לראשונה יכול גוש המרכז והשמאל להקים גוש חוסם לימין, אם ישען גם על קולות הרשימה המשותפת.