לא רק פייסבוק: "טוויטר שימשה לביצוע פיגועי דאעש בפריז ובבריסל", כך נטען בתביעה שהגיש אתמול ארגון שורת הדין בבית המשפט הפדרלי המחוזי בדרום מדינת ניו יורק. התביעה מפרטת כיצד לכאורה ארגון הטרור עושה שימוש ברשת החברתית לצורך ביצוע פיגועי טרור, הכוונתם והפצת אידאולוגיה.

בנוסף, התביעה חושפת את תפקידה של טוויטר בפיגועי דאעש בפריז ובבריסל. משפחותיהם של שניים מקורבנות הפיגועים בבירות צרפת ובלגיה הגישו את התביעה בשל תפקידה המשמעותי של טוויטר ב"סיוע לארגון הטרור בביצוע התקפות הטרור בפריז ובבריסל, שבהן נהרגו קרוב ל־200 בני אדם ונפצעו מאות רבות". זאת לדברי עורכת הדין של המשפחות, ניצנה דרשן־לייטנר, העומדת בראש ארגון שורת הדין.

לדבריה, "זוהי התביעה הראשונה המעלה על נס ומתעדת בפירוט כיצד נטלה טוויטר את תפקיד המפתח שלה בהפיכת דאעש לארגון הטרור האימתני ביותר בעולם כיום, וכיצד דאעש השתמשה באופן ייחודי בטוויטר בהקשר לשניים מהפיגועים הקשים ביותר באירופה בעת האחרונה. ביחס למדיות חברתיות מקבילות, דווקא טוויטר מכולם, עמדה על סירובה העיקש לנתק את שירותיה עבור טרוריסטים, בהצהירה "כי 'על הציוצים להמשיך לצייץ בלי הפרעה', אף שמשמעותם הישירה היא רצח המוני של בני אדם".



התביעה דורשת להטיל פיצויים נזיקיים ופיצויים עונשיים בעקבות מותם של שני קורבנות פיגועי דאעש: אלכסנדר (אלכס) פינצ'ובסקי (29), שנהרג על ידי מתאבד דאעש שפוצץ עצמו בבריסל, בלגיה, ב־22 במארס 2016, וניומי גונזלס, (26), שנהרג על ידי טרוריסט פעיל דאעש במתקפת ירי בפריז, צרפת, ב־13 בנובמבר 2015.

עו"ד לייטנר מוסיפה: "כתב התביעה חושף קשרים ישירים בין טוויטר ובין הטרור, וכאשר הצדק ייעשה במקרה הזה, זה יכריח את טוויטר, לצד אחרים, להפנים שתמיכה בטרור אינה משתלמת".

"החמאס משתמש בפייסבוק ככלי לפעילות הטרור שלו"

בחודש יולי הגישו חמש משפחות נפגעי טרור ישראלים-אמריקאים תביעה נגד רשת חברתית נוספת - פייסבוק - על סך יותר ממיליארד דולר בגין רצח יקיריהם בעקבות ההסתה ברשת החברתית שלטענתם קדמה לפיגועים. התביעה הוגשה היום (שני) תחת החוק למלחמה בטרור בארה"ב על ידי ארגון 'שורת הדין' נגד ענקית המדיה החברתית על כך שהיא מספקת ביודעין את שירותיה לבכירי חמאס ובכך מפרים את החוק נגד טרור בארה"ב.

המשפחות תובעות למעלה ממיליארד דולר כפיצויי נזיקין מהחברה השוכנת בקליפורניה. על-פי החוק בארה"ב, שנחקק בשנת 1992, נאסר על עסקים אמריקניים לסייע לארגוני טרור ומנהיגיהם בכל אספקה חומרית, כולל שירותים. 

התביעה, אשר הוגשה בבית משפט פדרלי בניו יורק, דורשת תשלום פיצויים למשפחות קורבנות אמריקאים של חמישה פיגועים שונים, שאירעו בין יוני 2014 למרץ 2016. כל הפיגועים הללו בוצעו על ידי חמאס, המוכר במדינות העולם המערבי כארגון טרור. בין הנפגעים בתביעה ,משפחותיהם של נפתלי פרנקל ז"ל שנחטף ונרצח בגוש עציון לפני כשנתיים וחיה זיסל בראון ז"ל - תינוקת בת שלושה חודשים שנרצחה בפיגוע דריסה בירושלים.

התביעה כוללת דוגמאות רבות המלמדות על השימוש הרב שארגון חמאס עושה בפלטפורמת הפייסבוק לטובת פעילות הטרור שלו, כולל ביצוע פיגועים. על-פי כתב התביעה, "פייסבוק ממלאת תפקיד קריטי באפשרות חמאס לבצע את פעילות הטרור שלו. החמאס משתמש בפייסבוק ככלי לפעילות הטרור שלו".