מספר שעות לאחר שנשמעו טענות לפיהן רוסיה מחזיקה במידע מביך ואישי על נשיא ארצות הברית המיועד דונלד טראמפ, מגיעה ההכחשה מצד רוסיה. בהודעה מטעם דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב נכתב כי הטענות לפיהן לרוסיה יש מידע כלשהו על הילרי קלינטון או על טראמפ "מזויפות לגמרי". פסקוב הדגיש כי מוסקבה לא עוסקת באיסוף מידע כזה ואמר כי הדיווחים הללו הם "ניסיון נוסף לפגוע ביחסים בין המדינות".



כזכור, במהלך הלילה דווח כי ממסמכים מסווגים שהוצגו לנשיא ארצות הברית הנוכחי ברק אובמה, ולנשיא הנבחר טראמפ, עלה כי בידי גורמים רוסים יש מידע אישי ופיננסי, כולל תיעוד של הנשיא הנבחר מלפני כמה שנים, כשהוא מבלה עם יצאניות בבית מלון במדינה. במהלך התדרוך, הוצג בפניהם תקציר בן שני עמודים, בו אף נכתב על המעורבות הרוסית בבחירות 2016.



טראמפ: "חדשות מזויפות"



בעקבות הטענות החלו גורמים ב-FBI לחקור את מהימנות המסמך שפורסם באתר "באזפיד" האמריקאי, אשר מבוסס בעיקרו על מידע ממקורות רוסיים. יש לציין כי מהימנות המסמך טרם אושרה, וכאמור רוסיה הכחישה כעת את הטענות.



כמו כן, דווח כי אנשי המודיעין הציגו את המידע כדי להראות כי הרוסים מחזיקים מידע מזיק גם על הרפובליקנים, בניגוד לרושם שנוצר במהלך מסע הבחירות בו שיחררו הרוסים פרסומים שליליים רק על המפלגה הדמוקרטית.  התדריכים הועברו על ידי ארבעה מאנשי המודיעין הבכירים ביותר בארצות הברית: ראש סוכנות המודיעין הלאומי, ראש ה-FBI, ראש ה-CIA וראש ה-NSA.



צוות המעבר של טראמפ סירב להגיב לטענות שהוצגו במסמך, אולם הנשיא הנבחר התייחס לפרשה בציוץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב הלילה כי "מדובר בחדשות מזויפות, ציד מכשפות פוליטי".