סקר שבוצע על ידי עיתון הג'רוזלם פוסט קובע כי הציבור רואה ביושב ראש מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, כמועמד המועדף להחליף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שנמצא כרגע תחת מספר חקירות בנוגע לעבירות של קבלת מתנות במימדים גדולים ועל יחסיו עם מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס

19% אחוזים מ-500 הנשאלים מהמגזר היהודי ראו בלפיד כמועמד המועדף עליהם לרשת את נתניהו, אחריו הגיע יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט עם 13%, השר לשעבר גדעון סער עם 10%, השר לשעבר משה יעלון עם 8%, יושב ראש מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן עם 7% ולבסוף יושב ראש האופוזיציה יצחק הרצוג עם 4%.
גם בקרב מצביעי המחנה הציוני, מפלגתו של הרצוג, לא זוכה יושב ראש המפלגה לתמיכה, אם כי ביניהם הוא עולה למקום השלישי, אחרי לפיד ויעלון. מבין תומכי הליכוד, בנט הוא המועמד המועדף, והוא זוכה ל-22% תמיכה מבין מצביעי המפלגה. 39% מעוני הסקר טענו כי אין להם דעה בנוגע ליורש המועדף עליהם או כי אינם מעדיפים אף אחד מהשמות שהופיעו בסקר.

קשר שיכול להתפרש כשוחד. נוני מוזס, צילום: רוני שוצר, פלאש 90
קשר שיכול להתפרש כשוחד. נוני מוזס, צילום: רוני שוצר, פלאש 90


כזכור, ראש הממשלה נחקר בשבועות האחרונים בנוגע לשתי פרשיות הנוגעות להתנהלותו בעת כהונתו כראש הממשלה, אשר עלולת להגיע לכדי כתב אישום בעבירות של הפרת אמונים ואף שוחד, וזאת לאחר אישורו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט שהורה על בדיקת הפרשות לפני חודשים רבים והגיע להחלטה שיש לחקור את נתניהו באזהרה בנוגע לפרשות בסוף חודש דצמבר.

הפרשה הראשונה, הקרויה פרשה 1000, נחשד כי נתניהו ומשפחתו קיבלו מתנות יקרות ערך מהמיליארדר היהודי ארנון מילצ'ן, בהן סיגרים ומשקאות חריפים בשווי עשרות אלפי שקלים. אשתו של ראש הממשלה, שרה נתניהו, נחקרה בימים האחרונים בנוגע לפרשה, אז טענה כי החלפת המתנות הייתה הדדית. בנוסף לכך, במסגרת הפרשה נבדקת מערכת היחסים בין המשפחה, ובדגש על בנם של הזוג נתניהו, יאיר, עם המיליארדר האוסטרלי, ג'יימס פאקר, שם נטען כי יאיר לן בתיו של פאקר בעת ששה בחו"ל במספר אירועים שונים.

פרשה נוספת שנחקרת בימים אלו בנוגע להתנהלות ראש הממשלה, ומכונה פרשה 2000, בודקת מספר פגישות בין נתניהו למול ידיעות אחרונות, נוני מוזס, בסוף שנת 2014, שם הוקלטו השניים מדברים על הענקת סיקור אוהד לראש הממשלה בעיתונו של מוזס בתמורה להחלשת העיתון היריב, "ישראל היום", אשר שייך למקורבו של נתניהו שלדון אדלסון.