כחלק מפרשת נתניהו-מוזס מסר עדות במשטרה גם חבר הכנסת איתן כבל (המחנה הציוני) שיזם את "חוק ישראל היום", אשר נועד למנוע את הפצת העיתון בחינם, מה שמעניק לו יתרון גדול על פני עיתונים יומיים הנמכרים בכסף, יתרון ששינה את מפת העיתונות בישראל. "חוק ישראל היום", וכן ח"כ כבל, עמדו בלב השיחות שלכאורה התנהלו בין ראש הממשלה נתניהו לבין המוציא לאור של "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס, זאת כאשר נתניהו זוכה לסיקור אוהד במיוחד מ"ישראל היום", הנמצא בבעלות איל ההון שלדון אדלסון, ומותקף תדיר על ידי "ידיעות אחרונות" שבשליטת מוזס.



בראיון לניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-"103FM"הכחיש היום (ראשון) כבל שהגיש את הצעת החוק נגד "ישראל היום" כדי לקבל סיקור אוהד מ"ידיעות אחרונות": "בחיים אתה עושה דברים כי אתה מאמין בהם. זה שיושב מנוול עם מנוול אחר ומנהלים ביניהם שיח כאילו הם שולטים בכל העולם, זה מביך, גורם לי לתחושה קשה ומאוד מאוד לא נעימה. אתה יודע איזו תחושה זו למצוא את עצמך משורבב למשהו שאין לך קשר אליו? אני יצאתי למאבק על משהו שאני מאמין בו, ועכשיו אולי אפילו יותר".



 


ברור לך שהשתמשו בך.

"ברור לי. לא, לא, בוא נעשה סדר. כשאני הנחתי את הצעת החוק הזאת של 'ישראל היום' אפילו לא הכרתי את נוני מוזס".

לפי הפרסום לכאורה, נתניהו אמר למוזס "תביא את האיש שלך מול איתן כבל", כלומר התייחס אליך כאיש שלו.
"הוא לא אמר 'תביא את האיש שלך', וראש הממשלה אומר לנוני 'צריך לשכנע את איתן כבל'. אין ולא היה דבר ביני לבין נוני מוזס, חד-משמעית. טוענים שהנחתי את החוק במצוותו של נוני מוזס - לא היה ולא נברא. כשיצאתי למאבק ולדרך, ידעתי שאהיה צפוי למתקפה מ'ישראל היום' שאף פוליטיקאי ואיש ציבור בישראל לא עמד בה".

ידעת שיש שכר לכך, והנה פורסם שמספר האזכורים שלך ב"ידיעות אחרונות" עלה בעקבות הצעת החוק ב-70%.
"אני לא אמור להתנצל על זה. כמו שנתניהו לא מתנצל על זה שכל יום הוא בודק באיזה גודל כתבו את השם שלו ב'ישראל היום'. מה זה אזכורים? מה, כתבו שאני מטר ותשעים? האם פרסמו שאין כמוני להיות ראש הממשלה הבא? לעלות מאפס לעשרה אזכורים זה 100%. מה אלה האזכורים? שכבל הניח הצעת חוק. הייתי ח"כ מצטיין לפני, אני ח"כ מצטיין היום. כל ההבדל הוא שברוב טובם, אתה מה שעשו כל כלי התקשורת, הם ('ידיעות אחרונות') נתנו לזה (הצעת חוק 'ישראל היום') יותר בולטות. עכשיו, אני אמור להוציא הודעה ולהתנצל ולהגיד להם שלא יקום ולא יהיה? אני לא תמים. מה אני תמים? כשיש עניין של כלי תקשורת אחרים, ח"כים אחרים לא מקבלים יותר בולטות מאחרים?".

במהלך השיחה רמז משעל לכך שכבל ידע, כאשר הציע את הצעת החוק, שתהיה לכך תמורה בסיקור אוהד ב"ידיעות אחרונות", הרי ידוע כי הסיקור האוהד על כבל מיהר להגיע לאחר מכן. ח"כ כבל ענה בזעם: "אתה מאשים אותי שעשיתי מעשה במודע, כשלא הכרתי אפילו את נוני? באיזו זכות אתם מאשים? אתה יכול להתווכח אתי על הפרשנות על העובדות? אתה אומר לי שכל דבר היום בעצם, שכאשר אני כחבר כנסת מוביל אותו, ולאחרונה עסקתי בסדרה של נושאים, שקשורים בין היתר לרדיו שאתה משדר ממנו, האם אתה מנסה לומר לי שאם אעשה פעולה כזו או אחרת יהיה שכר לפעולתי?".

אני מקווה שאתה מספיק חכם כדי להבין שיש תמורה לאגרה, אך הסיבה בגללה התקשרנו אליך היא כי אתה מרואיין טוב. 
"אז תנו לי את הקרדיט, ולו רק בגלל מה שאמרת. לך תבדוק. לא הכרתי את נוני. אם אתם סומכים על יושרתי, אנא סמכו. אתם לא יכולים לסמוך במקוטע. אגב, אני חושב גם היום ש'ישראל היום' הוא אסון לפרינט (לעיתונות המודפסת). ואתם בעולם התקשורת מתנהלים בצורה פחדנית ולא מעזים לצאת בצורה ישירה וברורה נגד הדימיון הזה שנקרא שלדון אדלסון, שהשרת שלו הוא נתניהו. אני לא פחדתי, כמו שאני לא מפחד לנהל את המאבק של התאגיד. כמו שלא פחדתי כח"כ צעיר לצאת נגד ערוץ 7 ולגרום לסגירתו".