השר לביטחון פנים גלעד ארדן התראיין היום (ראשון) אצל ניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-"103FM" בנוגע לבידוד הישראלי בעולם ולחקירות הנוגעות לראש הממשלה, בנימין נתניהו. "אני עובד ועומד לצדו של ראש הממשלה במשך שנים. ודאי שהפרסומים הללו לא נעימים, לא לי ולא לאף אחד אחר מהנהגת 'הליכוד'. כולנו היינו רוצים שהם יסתיימו בלי שום דבר, כמו שאומר ראש הממשלה. מצד שני, אני גם אחראי על תפקוד המשטרה ועל העצמאות שלה, וכל אמירה שלי עלולה לקבל פרשנויות לא נכונות", אמר ארדן. 


בנוגע לפרטי החקירה המודלפים הוסיף: "אני לא יכול להתייחס להדלפות שמתפרסמות ואמורות לבטא כאילו את פרטי החקירה. אני לא יודע אם הן מבטאות או לא, כי אני ממודר מהחקירה ולא חשוף לפרטיה, שהם המהות שלה, וכך צריך להיות. מגעים בין אנשי תקשורת לבין פוליטיקאים יש בכל הרמות כל הזמן. האם בפרטים הללו יש מימד לא חוקי? צריך לחכות ולראות מה תעלה המשטרה בחקירתה".

 
האם אתה רואה את עצמך כראש הממשלה הבא של ישראל? 
"אני לא יכול לענות על שאלה כזו, כי אני באמת מאחל מכל הלב לראש הממשלה ולכולנו שזה יסתיים בלי שום דבר. לכן גם שאלה שמשערת מה יקרה פוליטית בסוף החקירה, וכל אמירה שלי בנושא יכולה לקבל פרשנויות לא נכונות ולהשפיע על החקירה או על איך שהיא נתפסת".

היום נפתחת ועידת השלום בפריז, ממנה ישראל נעדרת. הצעה לא רעה היא שנתניהו יוותר על תיק החוץ. 
"זה בדיוק ההפך. אחרי שמונה שנים בהן כיהן הנשיא ברק אובמה וארבע-חמש שנים של נשיא צרפת פרנסואה הולנד, השניים רואים אחרת לגמרי מאיתנו את שורשי הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ולקראת סוף כהונתם הם מובילים החלטות שגויות, שלצערי רק יזיקו ליכולת להביא שלום. אז זה נזק, אבל הוא קטן יותר ממה שהיה עלול להיות. ראש הממשלה נוהג נכון כשהוא לא נותן שום לגיטימציה למשחק המכור הזה היום בפריז, שהולך לכיוון המדיני הלא נכון, וישים את הלחץ דווקא עלינו. נוכחות שלנו שם תיתן לגיטימציה להחלטות, שאנחנו יודעים מראש שיהיו מוטות נגדנו. החלטות לוקחות את קווי 67', שאפילו אנשים שהם לא אנשי ימין לא רואים בהם קווים ברי הגנה, ולא מפרידות בין הכותל המערבי והרובע היהודי בירושלים לבין מקומות אחרים. בזה ישראל לא יכולה להשתתף".

בהמשך התוכנית, ספי עובדיה טען כי מזה כמה חודשים מספרת הממשלה שישראל איננה בבידוד מדיני ושהיא תנצח בהצבעות באו"ם, לעומת ההחלטה במועצת הביטחון וועידת פריז, שמעידות על ההפך. "אין סתירה ואין בידוד. ישראל היא מדינה מבוקשת לשיתופי פעולה בהרבה מאוד תחומים. כמות המפגשים וההשקעות הזרות בישראל מעידים על כך", השיב השר ארדן. 

על פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני אמר: "לצערי כבר שנים רבות הקהילה הבינלאומית שוגה בהבנת המציאות במזרח התיכון. זה מתחיל להתנפץ על אירופה בדמות הטרור של האסלאם הקיצוני, שפועל שם וגם כאן. יש יותר ויותר אוכלוסיות שמתפכחות מאשליות העבר. בעוד מספר ימים ייכנס ממשל טראמפ, וההזמנה שלו לראשי מועצות ביהודה ושומרון לטקס ההשבעה מאותת שהם מבינים ששם לא נמצאת הבעיה לפתרון הסכסוך. אולי זה ישפיע על כל הקהילה הבינלאומית ונראה כאן עידן אחר בעוד מספר שבועות או חודשים".

מה ישראל מוכנה לעשות למען השלום?
"ראש הממשלה הזמין עשרות פעמים את אבו-מאזן למשא ומתן ישיר. מעבר לזה, הוא הביא בזמן ממשל אובמה הסכמה ליוזמת קרי ומי שסירב להיפגש ולהתחיל אותה היה אבו-מאזן. שום מנהיג נורמלי לא יודיע מראש על מה הוא מוכן לוותר, בטח שלא בנכסים הכי חשובים לעם היהודי, כי ברור שהמנהיג הפלסטיני הבא ייקח את זה כנקודת פתיחה. צריך מתווך הוגן שקורא לצדדים להגיע למשא ומתן ישיר בלי דרישות מוקדמות. עובדה שכאשר היו נתונים כאלה ומנהיג מהצד השני שרצה שלום, 'הליכוד' הגיע להסכם השלום ההיסטורי הראשון של ישראל".

פרנסואה הולנד ובנימין נתניהו. צילום: רויטרס