ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי, כשברקע מתקיימת בשעה זאת ועידת פריז, אותה מחרימים הן ישראל והן הרשות הפלסטינית. קרי התקשר לראש הממשלה מפריז וביקש לעדכן את רה"מ על המהלכים שנוקטים האמריקנים בוועידה בפריז בכדי לרכך את נוסח ההחלטה. רה"מ נתניהו אמר לקרי כי כבר נגרם לישראל נזק בכך שארה"ב לא התנגדה להחלטה במועצת הביטחון הקודמת ואסור להוסיף על כך. קרי התחייב באוזני ראש הממשלה שלא יהיה שום תוצר המשך לוועידה, לא במועצת הביטחון ולא בוועידה עצמה. ארה"ב תתנגד לכל הצעה שאולי תעלה כהמשך במועצת הביטחון.



אל הוועידה הגיעו כ-72 משלחות, אך בתוך מספר זה, נרשמת נוכחותם של 32 שרי חוץ בלבד. המטרה שינסו להגיע אליה במסגרת ועידה זו, היא תמיכה מחודשת בפתרון שתי המדינות, יחד עם חבילות סיוע קונקרטיות לייצוב השלום: "אופק מדיני לא יכול להיות של כיבוש נמשך ושל אלימות. אין לנו מטרה אחרת מלבד שלום, ולפי המצב בשטח אין לנו זמן לאבד", אמר שר החוץ הצרפתי, ז'אן מארק איירו. 



בצל הוועידה, איירו השתדל לענות על הביקורת, בעיקר זו של בנימין נתניהו, ולהסביר מדוע למרות הביקורת הנשמעת ממקורות רבים, יש חשיבות לוועידה זו כמו לקודמתה: "הצלחנו להחזיר לסדר היום אחרי שנתיים של משבר ושל התעלמות את השאלה הישראלית-פלסטינית, והוא רושם לזכות התהליך הצרפתי גם את החלטת מועצת הביטחון בנושא ההתנחלויות, 2334", אמר. עוד הוסיף איירו, כי הוא מבטיח משא ומתן ישיר בין הצדדים, בטענה כי ישנה אחריות קולקטיביות להביא את הצדדים למשא ומתן, ולא תיתכן אלטרנטיבה בנושא. 


חלק מהביקורת הישראלית הגיעה על הנוסח והמתקפה על ישראל, שלטענת הממשל הישראלי, מקבל גינויים מכל מקום, בעוד שמדובר בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, ובעוד שהפלסטינים עצמם עוסקים בטרור. מי שמחזיק בדעה זאת קיבל היום סימוכין, לאחר שנשיא צרפת, פרנסואה הולנד, נשא נאום במהלך הוועידה, שם הישווה בין טרוריסטים למתנחלים ואמר: "פתרון שתי המדינות מאוים בגלל מתנחלים וטרוריסטים שמפחדים משלום".
 
בעקבות ההתבטאות הזאת, יצאו שורה של גינויים מהימין, כשאחד מהם הגיע מסגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, שהגיבה לדברים ואמרה:  "ההשוואה בין טרור לבניית התנחלויות מעוותת מוסרית. בעוד ישראל מוסיפה חיים על ידי בנייה, הטרור הפלסטיני מקדש את המוות של חפים מפשע. כאשר הטרור פגע ברחובות פריז באכזריות האם מנהיגות צרפת חשבה שזה בגלל מדיניות צרפתית שגויה? מי שלא מגנה את הטרור נגד ישראל ומשווה אותו להתנחלויות שומט את הקרקע מתחת למאבק הבינלאומי בטרור האיסלאמי הרדיקלי".