ראש הממשלה, בנימין נתניהו הגיב לפרסומים השונים מתוך החקירות שלו, טען שהם מגמתיים וכינה אותם "מסע תקשורתי מתוזמר שנועד להפיל את הממשלה בראשותי". העיתונאי בן כספית, המסקר את נתניהו מזה שנים, הגיב הבוקר (שני) בשיחה עם ניסים משעל ודרור רפאל ב-103FM: "ראש הממשלה מודה בפוסט שלו שהוא עומד מאחורי 'ישראל היום' ושהוא לקח את מדינת ישראל לבחירות בגלל חוק 'ישראל היום'. לא בגלל מלחמה, או שלום, או כלכלה, או בגלל פערים ועוני. זה לא יאמן".





על ההאשמה ברדיפה פוליטית של התקשורת אמר כספית: "ראש הממשלה הוא איש חכם והוא יודע שזה לא נכון. להפך. הוא יודע שבשמונה השנים אחרונות הוא קיבל הרבה מאוד הנחות. אם זה היה כל אחד אחר, הייתה נפתחת חקירה כבר מזמן. אף יועץ משפטי לא היה ממסמס בעזות מצח את מה שוינשטיין ממסמס בתיק 'ביבי טורס'. אבל לא מפתיע שהוא יגיד דבר כזה".



"המסע התקשורתי הכי בוטה ונוראי וכנראה שגם מוצדק התנהל נגד אהוד אולמרט. זה טבעה של התקשורת וזה תפקידה. ההבדל בין חקירות אולמרט לפני כעשור לבין היום, זה שכיום כמעט ואין תקשורת. חלק ניכר ממנה נשלט על ידי ראש הממשלה בגלל מה שהוא עשה וניסה לעשות בשנים האחרונות".



על ההאשמה שיש ניסיון להפיל את השלטון אמר כספית: "זה לא הדחת ממשלת ימין ולא נעליים. אין שום סיבה להחליף את שלטון הימין וללכת לבחירות. יש פרוצדורה. אהוד אולמרט נכנע בזמנו לאולטימטום של אהוד ברק והתפטר. הנשיא הטיל את הרכבת הממשלה על ציפי לבני. היא כשלה בגלל ביצועים פוליטיים ירודים, אבל זה מה שצריך לקרות וזה גם מה שיקרה.



"במקרה וראש הממשלה מתפטר ולא מקדימים את הבחירות, הנשיא צריך להטיל את הרכבת הממשלה על מישהו אחר ב'ליכוד' ואין שום סיבה שממשלת הימין לא תמשיך לכהן. אני לא חושב שצריך להחליף את הימין בשלטון. לא הימין חשוד בזה שהוא מקיים אורח חיים חזירי על פני עשרות שנים על חשבון מיליארדרים".



כספית ביקר בחריפות את היועמ"ש מנדלבליט: "הקלטות האלה של נתניהו ונוני מוזס נמצאות אצלו מחודש מרץ, כלומר עשרה חודשים, והוא נותן לו להמשיך ולהיות שר התקשורת. הוא גם מנע מהם (נתניהו ואשתו) להיחקר במקביל. הגבות במשטרה מורמות כבר הרבה זמן בגלל שלא נפתחה חקירה. חקירה פלילית זאת לא בדיקה".



"בחקירה הפיות של אנשים נפתחים מהר יותר ומשתמשים באמצעים שלא משתמשים בהם בבדיקה. היועץ המשפטי עדיין מגונן על נתניהו. לא מהמניעים שקודמו עשה את זה. אני לא חושב שאביחי מנדלבליט הוא איש מושחת או שקרן. אני כן חושב שמוטל עליו מוראה של מלכות והוא לא אובייקטיבי.



"הוא היה אחד מנערי נתניהו. הוא היה אחד מהברדקיסטים בלשכה שעשו דברים שבדרך כלל כדאי לא לעשות אותם ועכשיו הוא צריך לתבוע את החבר'ה האלה. הוא לא יכול לעשות את זה. הוא צריך להשעות את עצמו. יש יועץ משפטי נורמאלי שבפרשת הצוללות לא היה מוציא הוראה שאסור לנתניהו ולדוד שמרון לדבר? זה הרי איפה ואיפה, זה מבחן בוזגלו קלאסי".



"בנוסף לשתי הפרשות נבדקים עוד הרבה דברים, עוד הרבה כיווני חקירה וסיפורים", ציין כספית. "למשל, תיק ארי הרו ואודליה כרמון עדיין חי וקיים ולא הודיעו על סגירתו. מהיכרותי המאוד אינטימית עם מעלליה של משפחת נתניהו בעשרים השנה האחרונות, אם היה, נניח, תקציב בלתי מוגבל, יועץ משפטי נקי לגמרי וזמן ואנרגיות, החקירה הייתה נמשכת 30 שנה, כי כמעט כל נחקר מביא אחריו שניים נוספים".