אחד האנשים שנמצאים במרכז הביקורת הציבורית בשבועות האחרונים הוא היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, אשר נשא היום (שני) דברים בטקס מצטיינים במכללה האקדמית נתניה. עוד לפני הרצאתו אמר היועמ"ש לכלי התקשורת: "הביקורת עלי לדעתי לא מוצדקת", בהתייחס לקולות שאמרו כי יש לפתוח בחקירה נגד נתניהו: "החקירה מתקדמת לשביעות רצוני. החקירה נמצאת בעיצומה ולא נחשוף את ההקלטות מחשש לשיבוש חקירת ראש הממשלה".



מנדלבליט אמר במהלך נאומו: "אישרתי לחקור את ראש הממשלה לאחר בדיקה משטרתית. הבכירים והטובים ביותר בחוקרי המשטרה מנהלים את זה - ניצב מני יצחקי ומפקד יאח"ה ברנור, וצוות חוקרים איכותי ומצומצם. החוקרים פועלים ופעלו על מנת לבדוק כל חשד באותן חדשות. בכל אפיק מוצו כל הפעולות הדרושות, במקרים מסוימים, פעולות החקירה הזימו חלק מהטענות וחלק אחר גרמו לפרשות אחרות.



מנדלבליט סיפר מעט על התפתחות העניינים ואמר: "עדויותיהם של עדים אחרים נגבו, כולל בחו"ל, והשיקול היחיד שנלקח בחשבון הוא טובת החקירה וחקר האמת. אני באופן אישי ליוויתי מקרוב את פרשת 1000, כינסתי ישיבת סטטוס כל שבוע או שבועיים. הכל היה כדי לבדוק שהפרשה מתקדמת בקצב משביע רצון. במקביל, התקיימו גם דיונים בקשר לפרשה 2000, כדי לעשות שימוש בהקלטות, היינו צריכים להכשיר אותן כחומר חקירה, וכך נעשה. 

"לא היה פשוט כלל וכלל לפתוח את החקירה, נפתח את 1000 בלי לפתוח את 2000, שקלנו מה יקדם את האינטרס הציבורי. פריצה מיידית ומוקדמת בפרשת 2000 והסערה התקשורתית שפרצה, לא היתה מאפשרת התקדמות בפרשה 1000. ראש אח"מ, ואני קיבלנו החלטה אסטרטגית והיא להתקדם בפרשה 1000 ואז להיכנס לפרשה 2000. היום, לאחר מעשה, גם ראש אח"מ, גם פרקליט המדינה וגם אני חושבים שהיינו אחראים, ועשינו החלטה מושכלת. אני שומע ספקולציות על שיקולים זרים מצד גורמי אכיפת החוק. ואני אומר תודה רבה, אנחנו יודעים את העבודה". לאחר מכן, איחל לסטודנטים המסיימים בהצלחה, וביציאתו מהאולם הוסיף: "החקירה תסתיים בצורה הכי מהירה שיש". כשנשאל האם בשל תפקידו כמזכיר הממשלה הוא סבור שעליו להימנע מלדון בפרשות נתניהו, ענה "שטויות".