פרשת "שלטון-עיתון" ממשיכה להסתעף עם עוד חשיפה היום (שני) של חדשות ערוץ 2. על פי הדברים שהובאו במהדורה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומו"ל העיתון "ידיעות אחרונות" שוחחו ביניהם גם ערב פיזור הכנסת, וימים אחדים לאחר פיזורה, בשתי שיחות נפרדות, על צמצום תפוצת העיתון "ישראל היום" ושטחי הפרסום. מחר אמור נוני מוזס להגיע שוב לחקירה בנושא פרשת 2000.



מוזס: בוא נחשוב על פרטי החוק, זה מתחיל בשני שליש (מספר התפוצה שצריך להוריד מ"ישראל היום").


נתניהו: "צריך להגיד לשלדון"


מוזס: "צריך להגיד מספר, לא שני שליש, אלא מספר"


נתניהו: "צריך להסביר מה המספר, לא להוריד לגמרי, לא להוריד שלושה שלישים, להוריד לשני שליש


מוזס: כשדיברנו בעבר על מספר זה היה 275 אלף, היום זה 325 למה כל זמן שעובר זה עושה בעיה, קשה לפתור. בשישי זה 400 אלף, מנסה לחשוב על פורמולה של כמה עמודי מודעות"


נתניהו: אתה יכול להגביל את עמודי המודעות?


מוזס: "יש בעיה? מה הבעיה? יש כאן מודעות ממשלתיות, 30, 50, 70 אחוז מהמודעות זה המדינה נותנת להם כסף. זה לא תקין, אני אומר לך את זה כהערת אגב, אבל אי אפשר הכל ביחד".



נתניהו: בסדר, זה רשמתי לי, לא נטפל בזה עכשיו.


מוזס: "אני אגיד כמות עותקים ו-X אחוזי תפוסה. תפוסה זה מושג בעיתונות. בחינמון, מעל כמות עותקים מסוימת, אחוז המודעות לא יכול להיות גבוה ואז הנזק שישראל היום גורם בהורדה של המחיר מוגבל, אנחנו מנסים למצוא ביחד משהו".


נתניהו: "אני חושב שמה שנשמע יותר סביר, אני חושב בקול רם... חלילה אני לא..."


מוזס: "אנחנו מנסים ביחד למצוא משהו".



נתניהו עצמו התייחס היום לפרסומים ובמהלך ישיבת סיעת הליכוד יצא נגד התנהלות התקשורת ואמר כך:  "בימים האחרונים מתנהל נגדי מסע תקשורתי אדיר שמטרתו להפיל את ממשלת הליכוד בראשותי. חקירה שלמה מתנהלת בטלוויזיה. אני כמובן מנוע מלהגיב, מלהציג לציבור את התמונה האמיתית - שלא הייתה פה שום עבירה. אנשי התקשורת פה הם גם השופטים, גם החוקרים וגם התליינים. מה שאנחנו רואים זה לא שיקולי עריכה, זה שיקולי עריפה".



עוד הוסיף: "החקירות נועדו להסתיר את הישגי הממשלה. הציבור הישראלי לא קונה את המתקפה הזאת, הוא חכם. אני מרגיש את זה בכל מקום שאני הולך. אזרחים רבים מבינים בדיוק את המשחק שמשחקים פה והם לא נופלים בפח. בהמשך שיגר עקיצה למערכות החדשות: "הנה עוד תמליל בשבילכם, לשמונה בערב", אמר נתניהו ו"הכתיב": 'ביבי: זה לא יעזור לכם'. אני מתכוון להמשיך להוביל את המדינה".



מוקדם יותר היום, קרא ראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג לנתניהו להתפטר ממשרד התקשורת: "הוכח שנתניהו התנהל כבנקאי השקעות פרטי, העושה עסקאות ומוצא משקיעים, תוך תחיבת אצבעותיו עמוק לתוך כל מרכיבי הדמוקרטיה הישראלית", אמר הרצוג. יו"ר העבודה אף התייחס לפוסט שהעלה אתמול נתניהו ואמר: "בעוד אזרחי המדינה דורשים ובצדק שהמדינה תיקח אחריות ברווחה, בדיור, ביוקר המחיה, בתעסוקה, בזקנה ובמניעת פשיעה, אתמול נחשף כי נתניהו החליט ללכת לבחירות שעלו למשלם המסים מאות מיליוני שקלים רק בשל אינטרס אישי או כלכלי של גוף מסחרי פרטי בישראל".



בפוסט, יש לציין, כתב נתניהו מה הסיבה בגללה יצא לבחירות: "כיוון שאני מנוע מלהיכנס לפרטי החקירה, אני יכול לומר רק את הדברים שהם גלויים וידועים לכל: כולם יודעים שהתנגדתי התנגדות נחרצת לחוק 'ישראל היום', שאחרים רקחו ויזמו עוד הרבה לפני הבחירות של 2013. במשך חודשים ארוכים מנעתי את הבאתו של החוק להצבעה טרומית. משהגיעה ההצבעה, הצבעתי נגד החוק יחד עם קומץ חברי כנסת שכלל את רוב חבריי בליכוד.



"גם ידוע שלאחר שהחוק עבר ברוב גדול, פירקתי את הממשלה והלכתי לבחירות לכנסת, בין השאר בגלל החתרנות מתוך הממשלה להעביר את החוק.


כולם גם יודעים שעם הקמת הממשלה החדשה לאחר הבחירות, הכנסתי סעיף מפורש בהסכמים הקואליציוניים כדי למנוע הישנות חקיקה כזאת".